RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Robert - 22 september 2009 17:28

Äntligen har den här dagen gått som jag har tänkt mig. Det började 8.30 med företagsekonomi, och där hade vi fått en uppgift till idag som gick ut på att välja ett företag som vi sedan skulle granska i områdena affärsidé, varor, plats med mera. Och jo då, det gick bra att göra det och det företag som jag valde var teknikmagasinet. och nog blev det som jag tänkte mig och inte behövde jag gå dit för jag har varit där flera gånger och köpt fina prylar, och jag tror att mitt bästa köp därifrån var ett par datorhögtalare med baslåda som funkar hur bra som helst. Men dom har mycket annat att erbjuda inom teknik och hobbyområdet i övrigt.


Men i alla fall efter den lilla redovisningen vi hade så fick vi lite uppgifter att göra, och som vanligt blev jag inte färdig med alla så jag har resten kvar att göra hemma. Sedan var det inte så mycket ovanligt som hände idag och nästa lektion bara sniglade sig fram. Det var så att den lektionstimmen blev en pluggtimme, det är nämligen prov på torsdag.

Men efter lunchen hände faktiskt något oväntat, nämligen att vi skulle ha svenska en timme tidigare så det var nog tur att jag gick ner till skåpet. På svenskan var det ännu mera läsning, men det var för övrigt bara några sidor som vi skulle läsa för sedan var dagen slut, i alla på Åkersvik för sedan skulle jag ha sesam, och det är en specialtimme som jag har vid sidan om. Sesam står för Sex och samlevnad och det tycker jag är roligt där man kan prata med någon som man litar på.


Nåväl dagen är än så länge inte slut än utan jag har fått en hel del andra uppgifter förutom företagsekonomin, och jag tror att jag ska ta itu med dom nu. Men jag får hoppas att det inte är något krångligt för om det inte är det går dom snabbt och smidigt att få överstökade, men det kan komma undantag vissa gånger.


En annan händelse som hände imorse var att vattnet i kranarna hemma hos mig saknade tryck, och nu fick jag veta på ST:s hemsida att det har varit en stor läcka i Granloholms centrum. Jag börjar tycka att det har blivit lite för mycket vattenläckor här hemma men nu var det i alla fall att dom hushåll som drabbades inte var hemma hos mig, för det är lite jobbigt att behöva hämta vatten ett par kilometer bort.


Men nu måste jag börja med uppgifterna och i morgon är det friluftsdag som följs av ett läkarbesök.

Vi ses

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards