RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Robert - 2 september 2009 21:15

Ja, jag tror faktiskt det är sant, förskylningen är här för imorse vaknade jag med huvudvärk och en envis snuva. Jag trodde först att det skulle gå över av sig självt när jag har stoppat i mig frukost. Inte då, så jag fick gå och leta efter en Ipren men sen visar det sig att hela paketet är borta och då förstod jag att farsan hade tagit med sig allt till Hudiksvall där han är på kickoff och är tillbaka först imorgon. Så jag fick gå med ont i huvve hela j...a dan. Och jag tyckte faktiskt att det blev värre ju längre dagen blev och lektionerna blev intensivare för jag hade information och layout först men det var inte så farligt. Det blev däremot jobbigare sista lektionen, då jag hade retorik. Och där skulle vi titta närmare på det här med kroppsspråk som vi gjorde övningar till. Det gick till så att vi skulle dela upp oss på fyra personer i olika grupper och sedan skulle vi göra pantomimer. Det är när man inte ger ifrån sig något ljud utan bara använda sig av kroppen. Men själv tycker jag att det inte gick så bra för den lilla gruppen jag var med i inte fungerade. Två av deltagarna var inte intresserade av detta utan larvade sig istället. Då fick jag bossa över dom men inte hjälpte det. Så jag ville att lektionen skulle vara över. I och för sig slutade lektionen strax efteråt men vi fick lite papper att läsa på tills på fredag.

När jag äntligen kom hem blev huvudvärken som värst så jag direkt upp på rummet och la mig i sängen. Men så tänkte jag att mamma kanske något som fungerar så jag åkte ner till henne när jag hade vilat ett litet tag, och när jag kom till henne berättade jag vilken dag jag haft och letade fram Bamyl Koffein, en superbra värktabblet med koffein som gör att den inte bara tar bort huvudvärken utan den piggar även upp.

Så när jag hade tagit en sån gick jag till soffan och sov i ungefär en timme och när jag vaknade kände jag mig betydligt bättre.

När det gäller snuvan tror jag att morgondagens nästa lektion blir perfekt för då jag ska jag badhuset och simma, för det har hänt tidigare att när jag är i bassängen så känns det bättre i näsan, i och med att det är fuktig luft i simhallen. Men jag hoppas att huvudvärken inte kommer tillbaka för då blir jag sur på mig själv. 

Det händer en rolig sak imorgon nämligen att min klass på Åkersvik ska göra ett studiebesök på DHL i Birsta. DHL är ett speditionsföretag som vi håller på och jobbar med när vi har Inköp o Varuhantering.

Men som sagt jag hoppas att jag känner mig bättre imorgon och att det inte ska uppstå några problem.

På återseende :)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards