RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under april 2015

Av Robert - 29 april 2015 20:08

Det har nu snart gått en vecka sen den mycket speciella dagen då jag blev ett år äldre, men i år kändes det extra speciellt, jag blev 24 år den 24:e, häftigt va?

Helgen till ära hade jag tur, min arbetsgivare tajmade in perfekt så att jag var ledig i hela tre dagar, nåt som vi chaufförer kallar för "trippel", och då hade jag fredag, lördag och söndag helt fria från arbete, men ett årligt läkarbesök var inplanerat på fredagen då det också var då min 24-årsdag ägde rum, och jag hade en liten speciell känsla när jag gick igenom sjukhusets entre. Jag tänkte för mig själv "idag för exakt 24 år sedan kom jag till världen just här i denna byggnad".

Sjukhusbesöket var över på knappt tio minuter och jag kunde gå till bussen som tog mig hem.

 

Men annars var det mycket av det söta och goda, alla tre dagarna hade bjudit på en del sötsaker med bland annat tårta och för varje tugga hade det känts som om diabetes-spöket var runt hörnet, men längre än så gick det inte. All tårta är sen länge uppäten och här sitter jag med bra samvete, och tittar på alla dom fina presenter jag fick.

 

Två vänner överraskade mig ordentligt under fredagen (tack ska ni ha vänner) och under lördagen fick jag kanske en av dom mest uppskattade presenterna någonsin, en hårtrimmer som i första hand ska användas på ansiktshår, skägg, polisonger, mustasch etc. Nu är den invigd och jag kan med ännu bättre samvete kasta rakhyveln åt helvete, tappade räkningen för länge sedan hur många gånger jag har skadat mig på den när jag behövt få bort lite hår i ansiktet. Helt oacceptabelt tyckte jag, men nu är det fan i mig slut på skadad hud, skärsår och irritation. Och nu har jag möjlighet att göra så att skägget eller mustaschen ser snyggt ut.

 

Vill såhär långt efteråt tacka ännu en gång alla drygt 140 som grattade via Facebook och för alla fina presenter, ni vet inte hur varm man blir i ett 24-årigt hjärta!

Av Robert - 21 april 2015 21:22

Som jag berättat i föregående inlägg så kommer saker och ting se annorlunda ut till sommaren då jag och RIM kommer att flytta till ett helt nytt läge. I fredags blev det klart med en köpare av gamla lägenheten och igår blev det deffenitivt klart, då köpare och jag som säljare möttes och skrev på papper som innebar att från och med i juni blir köparen ägare till min och RIMs gamla läge och jag får tillträde till nya läget.

 

Nu i veckan kommer det organiseras inför flyttstädning av gamla adressen och transport av bohag till nya adressen, men sen kommer även adressändring och flytt av bredband och en del annat.


Men med snart gamla adressen såld så är man en bra bit på väg, och det här projektet kan nu gå vidare.


Tack ni som har tittat!

Av Robert - 8 april 2015 10:35

Som tidigare annonserat så kommer jag och RIM att flytta på oss till ett bättre läge, och nu finns gamla stället till försäljning och allmän beskådan hos Svensk Fastighetsförmedling i Sundsvall. 


Och annonsen nås här, Välkommen på visning!

 

http://www.svenskfast.se/bostadsratt/vasternorrland/sundsvall/sundsvall/korsta/korstavagen-17/91168

 


Under tiden som försäljningen och flytten pågår kommer studion vara delvis bortplockad, så inga nya inspelningar är att vänta. Däremot fortsätter arbetet här på denna site och även vissa arbeten i studions datorer.



Av Robert - 1 april 2015 22:03

Stora skämtar-dagen har som bekant dragit förbi och nog har vi råkat utför en del skoj från bland annat media. SVTs Mittnytt berättade om att broavgiften som gäller nybyggda sundsvallsbron som är en del av E4, även skulle gälla gående, gående med barnvagnar och cyklister. Och då skulle det handla om 29 kronor per fotgängare och tur över bron.

   

På andra håll har det också skämtats en hel del kan jag tänka mig, men det tänker jag inte ta upp här. Istället vill jag berätta om ett april-skämt från Volkswagen Transportbilar. Det här var för tre år sedan, år 2012 då jag gjorde min praktik hos Berners i ett halvår, som är en bilhandlare som säljer bland annat Skoda, Audi och Volkswagen förståss.

 



Under min tid på Berners och VW Transportbilar så dök det upp en hel del spänande bilar upp, bland annat den ovan som jag fick provköra en gång, VW Amarok, en stor Pick-Up.

Enligt VW så skulle man ersätta sitt traditionella liftsysten i skidbacken och istället köpa in VW Amarok "Ski Lift Edition" som den kallades, som skulle ta skidåkarna upp i backen enligt bilden på affischen. 

Man skulle också enligt VW kunna inreda Pick-Up:en till en liten raststuga med servering. Och att under premiärdagen 1 april skulle man få extra bra betalt för sitt gamla liftsystem om man bytte till Amarok "Ski Lift Edition"


Hur det skulle ha kunnat funka i praktiken och om det skulle ha inneburit en ekonomisk vinning med att köra pick-up:er iställer för vanliga liftar förtäljer inte historien.

Men jag tyckte att hela lilla påhittet var lite småkul och tog hem affischen och ramade in den, där den finns fortfarande kvar på väggen hemma i RIMs Musikaliska Verkstad.


Värt att komma ihåg är att i det finstilta så stod det "För att få åka dessa liftar krävs en viss gymnastisk förmåga för att ta sig i och ur själva liften", värt att komma ihåg.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards