RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 5 september 2009

Av Robert - 5 september 2009 18:33

Då var man klar med själva golfspelet. Lite senare blir det härlig familjemiddag. Och vad kan jag säga om själva spelet.

Det började bra (dom första nio hålen) men sedan gick det sämre. Då blev det en hel del hål där jag inte fick en enda poäng. Det är nämligen så att Strängnäs GK är uppdelad i tre slingor, blå, röd och gul. Dom första nio hålen var alltså gul slinga och resten var blå slinga. Och det var där skon klämmde. Jag riktigt hatar blå slinga för alla gånger som jag har spelat där så har det ofta slutat med låga poäng och en del bortspelade bollar. Gul slinga däremot är väldigt trevlig, min favoritslinga kan man säga. Sen finns ju den röda sligan och den bjuder på en del utmaningar och det är mycket bättre än att vara på blåa slingan.

På gul slinga fick jag ihop 14 poäng och på hatslingan fick jag bara 8 poäng, så det blev 22 poäng totalt. Jag har sjäv glömt bort vad jag fick i fjol men jag kommer ihåg att jag kom 6:a.

Och alldeles nyss fick jag även veta att i år körde vi med en A-klass och en B-klass och därför känns det kul att jag vann B-klassen. Det som jag fick i pris var ett gäng golfbollar precis som i fjol fast ett annat märke på dom. I totalplacering kom jag 6:a i år igen. Men det är ändå inget att hänga läpp för eller hur?

Men jag är ändå nöjd med min insats och framför allt var vädret på vår sida. För det är några som kommer ihåg hur vädret var förra året. Men idag blev det växlande molnighet och en del sol, så det tackar jag dom övre makterna för.

Men jag tycker ändå det kunde ha gått bättre men det får jag ändra på nästa år då vi troligtvis kommer att köra släktfejden igen, för det är riktigt roligt att spela på det sättet och som avslutas med en god middag med alla som spelade och inte kunde spela.

Som sagt så vill jag att denna tradition ska ha en fortsättning.

 Vi ses :)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards