RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under maj 2012

Av Robert - 24 maj 2012 22:21

Jag visste först inte om min kollega Magnus, säljaren på transportbilar verkligen menade allvar. På vår parkering finns kanske den största personbilen eller transportbilen jag någonsin kört, en Chevrolet Avalanche. En minst sagt stor skapelse som känns genom-amerikansk med sin storlek och lite smått lyxiga inredning, den är så stor att den inte får plats i vår europeiska biltvätt, så här är det avspolning som gäller med lite avfettningsmedel. Till detta tillkommer det som är typiskt amerikanskt, för vad vore inte en amerikansk bil utan automatlåda med reglaget på rattstången, och en maffig V8-motor som garanterat hörs runtomkring när den rullar.

 


Motorn låter alldeles utmärkt när jag backar ut ur P-platsen med lite hjälp av Magnus från kontoret. När nosen är vänd mot IKEA sparkar jag igång V8-motorn med destination grusplanen vid Gärdehov. 

Mina medtrafikanters blickar tittar då och då på kolossen jag kör medans Tunadals sågverk sveper förbi. 

Kroppen känns tillfredställande i fåtöljerna, och det känns häftigt och kul att köra en koloss som Chevrolet Avalanche.

 

Själva plåtningen gick fint, och med hjälp av back-kameran blir det plötsligt mycket lättare att ställa bilen på parkeringen. Och när jag så småningom lämnar tillbaks nycklarna till Magnus, kan jag inte sluta tänka på vad för mer kul man kunde ha med en Chevrolet, men en sak undviker jag att tänka på. I centrala Sundsvall med inte så väl tilltagna P-rutor och trånga P-hus, så kan man undra vad som gör att amerikanerna tänker stort, så stort att Sverige och övriga europeiska länder inte hänger med i samma kategori både med bilar och P-platser.

Av Robert - 14 maj 2012 22:42

Efter över tre veckor utan att ha skrivit ett enda inlägg så är det på tid, och faktiskt är detta inlägg det första som skrivs från en mobiltelefon för jag har fått ta ett steg i framtiden. En iPhone ligger i min hand just nu. Men pga den mycket begränsade internet-möjligheten får bilder från bland annat min nya studio komma senare när internet fungerar i studion. Men sak är säker, dom första veckorna har varit långt ifrån smärtfri, men efter ett tag så är alla fel ute ur världen, mer om det i senare inlägg.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards