RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under april 2012

Av Robert - 24 april 2012 21:33

21:a födelsedagen har snart passerat, lägenheten och studion börjar bli färdig men utan internet. Men hur har födelsedagen annars varit då? Jo, det började med välförtjänt sovmorgon innan gamla lägenheten skulle besiktigas innan jobbet. Väl där får jag reda på att ytterliggare en har födelsedag, och det bjöds passande nog på tårta.


Men dagen har inte sett annorlunda ut bara för det, efter jobbet in en sväng på ÖoB och IKEA vilket gör att John Bauer numera hägrar i min lägenhet. Och jag riktigt älskar dom suggestiva målningarna han gjorde, vilket också färgar mitt musikskapande och tänkande till viss del. Men jag tycker bara att känslan av suggestivitet är avkopplande.    


En sak jag önskar mig är en ny mobiltelefon, och den här gången tänker jag inte ha nån SonyEricsson, det har blivit dags för mig att ta ett kliv i framtiden, och vad passar då bättre än en iPhone, men också något till lägenheten, pressentkort på IKEA? varför inte?


Ska nog fortsätta att önska så lär det nog dyka upp i min hand snart, eller få suggestiva tankar och drömmar.

Av Robert - 19 april 2012 22:24

Är det nån som kommer ihåg vad som hände när Teknikens Värld testade Mitsubishi L200 under vården 2011 i Teknikens Världs älgtest. Just det, den höll på att välta, men tack vare Ruben Börjessons körskicklighet lyckades den inte slå runt. Vad berodde detta på då? Jo när den testades hade testbilen extrautrustning i form av större hjul än standardutförandet, som gjorde att när bilens antisladdsystem grep in, bet dom stora däcken sig i asfalten. Istället ska bilen hålla sig på alla hjulen och om situationen kräver det, svänga lite med bakvagen vilket den nu inte gjorde under Teknikens Världs älgtest.

När Mitsubishi nåddes av nyheten plockades de extra stora hjulen bort från deras sortiment av extrautrustning.

 

Med denna händelse i bakhuvudet tog jag plats i en av dom största bilar jag någonsin kört, och att köra en pickup är lite lastbilskänsla över det hela. Man sitter högt i dessa.

Men den största måste nog vara en av Volkswagens lätta lastbilar på drygt 3,5 ton, där kan man snacka om hög sitthöjd. 


Det finns bilar som skall fotas men inte vill starta, så det som jag har blivit bra på är att få trilskande bilar på rätt bana igen, det hände bland annat idag. När bilar blir stående länge tryter också kraften i batteriet, som kräver lite extra pyssel.

Av Robert - 15 april 2012 16:45

...men tar ny form i Korsta. Under hela helgen har det varit ett flyttande, skruvande och kopplande. Nästa helg ska i princip allt vara klart.



En del saker saker återstår som soffa, köksredskap, porslin, internet osv, men för det mesta är väldigt mycket på plats på sån kort tid. Släpvagn fick hyras, och det var då jag fick en personlig merit, nämligen backa med just släp. Efter mycket knixiga manövrer lyckades vagnen åka dit jag ville ha den, utan vare sig skador på släp, dragbil eller byggnader och föremål.


Nu en lägesrapport ifrån Korsta.

    

Av Robert - 12 april 2012 22:41

Flytten blir lite senare än beräknad, ungefär en vecka senare än vad det var tänkt. Tillsvidare fortsätter jobbet, och nu är jag klar med alla fotojobb som hamnat på mig, och resultatet finns nedan. Och just dessa bilar är till salu. Prata med oss på Berners.




                 



Kan också berätta att mars och aprils spelningar är nu genomförda, nu fortsätter planerandet inför nästa eventuella spelning.

Av Robert - 4 april 2012 22:30

Inom en vecka kommer RIM hålla till på en ny adress, för om bara några dar så går flyttlasset till Korsta, efter drygt 9 månader på Storgatan 11 mitt i Sundsvall. 



I och med flytten ska jag ingå ett löfte, för knappt 100 meter från lägenheten finns självaste Ortviksberget med elljusspår. Och jag kommer att ta tillfället i akt att ge mig ut i naturen oftare, och även planera in joggingpass.


Flyttlåda nr 12 har packats, nu väntar vi in fredagen då nycklarna kommer att delas ut.

Avslutar inlägget med musik i form av en norsk folketone från Sunnmøre.

Av Robert - 1 april 2012 22:10

Ingen kan ha missat att det är 1 april, och både lokaltidningarna här i Sundsvall och även dom regionala nyheterna har dragit aprilskämt. För några år sedan kunde tittarna av det regionala nyhetsprogrammet i Stockholms och Uppsala län ABC, se när TV-teamet helt ofrivilligt gick på ett nit. 



Men min favorit är ändå den från 2004 från Värmland, där polisen installerar ett nytt vapen mot fortkörare. Jag kallar det "favorit i repris".


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards