RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under september 2013

Av Robert - 12 september 2013 22:14

Då var det klart, ett nytt område att köra buss i ligger framför mig, för idag var det sista dagen på en totalt fyra dagar lång fortbildning, och även den här veckan blev det klart med en förlängning av mitt nuvarande kontrakt med Keolis Sverige AB.

 

Ända sedan i maj har jag varit inne på idén om att kunna mer än bara Sundsvalls tätort att ha som arbetsområde, det var då det började klia i fingrarna och jag ville göra nånting mer. Då började jag intressera mig för vad som fanns utanför stan. Då fick jag ett tips om att eventuellt jobba i nåt av Keolis ytterområden, samtidigt om att det saknas folk i dom områdena. Jag började kriga och ligga i, tills för bara några veckor sedan då det öppnades en möjlighet.


Och ända sedan i måndags har jag och mina två kollegor under ledning av instruktör Peter varit kors och tvärs på vägarna i Timrå, där vi kommer att jobba inom kort, och haft linjekännedom. Nu återstår måndag och tisdag då jag och mina kollegor kör ordinarie skift åt ordinarie förare, och dom i sin tur ger sista ordet i och med att dom följer med, och under den tiden hoppas jag få lära mig fler rutiner hos Timrå-bussarna, för till skillnad från stadsbussarna förekommer fortfarande kontanthantering. Det enda som jag har sett av den biten är den stora redovisningsmaskinen i garaget som käkar mynt och sedlar. 


Spännande saker händer, och förlängningen av anställsningskontraktet hos Keolis Sverige AB är klart. Just den här förlängningen är den sista hos företaget. Nya förlängningen av kontraktet gäller till och med 15 juni nästa år och upphör när bussbolaget Nobina tar över trafiken i Sundsvall med omnejd. Det får jag naturligtvis följa upp och återkomma till. 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards