RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Robert - 16 september 2009 21:50

Ja då var onsdagen snart slut, och det är något speciellt med onsdagar eller hur? I alla fall började dagen med inköp och varuhantering, och då var det så att vår lärare inte tyckte att vi skulle börja med nåt nytt kapitel i boken eftersom det är drygt en vecka kvar tills vi ska ha prov. I och för sig tyckte jag att det var bra eftersom hon sa att vi skulle plugga hela lektionen ut, det blir bara bra om man tänker på vilket betyg man ska satsa på. Men som alla vet så blir det lite tråkigt i längden att bara sitta och stirra in i några papper efter nästan en timme. Men sen fick vi till slut gå ner och käka lunch, och lunchen bjöd på fiskgratäng med crabbfish. Och jag tycker mycket om fisk till skillnad från vissa andra som inte ens rör vid fisk, och man ska veta att fisk är något av det nyttigaste som finns och man kan göra det ännu nyttigare genom att lägga en stor salladshög på tallriken. Jag har blivit mycket bättre på att äta sallad, men det finns många i skolan som inte äter sallad till maten, bland annat ett par killar med stora muskler som inte tar sallad över huvudtaget till maten, vilket jag tycker är synd för dom går ofta på gym och då måste man äta så att orkar, men dom kanske har andra nyttigheter som dom äter. Vad det är vet jag inte, men jag hoppas dom är medvetna om att när man håller på med mycket fysisk idrott måste man äta nyttigt, men om dom inte orkar med det dom håller på med så är det inte mitt problem utan det är deras.


Men lunchen var god, och det ska den vara också vilket jag tycker att det är en självklarhet när man går i skolan.

Efter detta blev det en datakurs i information och layout, och då var det så att man skulle göra övningar i paint, vilket jag tycker att jag kan behärska, men när det gäller det mer avancerade sakerna så blir det jobbigt eftersom det här med data inte är min starka sida, till skillnad från mina klasskompisar som är riktiga dataproffs. men jag siktar åtminstone på ett godkänt i det här ämnet.


Efter den lite krångliga datalektionen var det dags för svenska C eller som jag kallar det för retorik eftersom det handlar om det, och det här med vältalighet, som retorik betyder är kanske en av mina starkare sidor. Jag tycker om att hålla tal och så vidare och det tror jag att jag kommer att ha stor nytta av i arbetslivet. Och det är så att idag skulle vi öva lite inför fredagen som vi ska ha ett litet tal i vår aula på några minuter. Och nu har jag varit där några gånger så man börjar bli van. Men det återstår att se hur det kommer att bli med det i fortsättningen, men jag tycker att det ser lovande ut.


Men nu kanske jag ska sätta mig ner och plugga, för jag har nämligen prov på fredag också.

Som sagt, sov gott så ses vi imorrn


Hej hej ;)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards