RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under maj 2010

Av Robert - 31 maj 2010 22:15

Ni har nog säkert märkt en sak, att vädret börjar gå mot rätt håll. Under hela dagen idag har det varit helt molnfritt, solen har helt bekymmerslöst lyst upp hela stan. Och vad passade bättre än att åka till närmaste affär och köpa sig en redig glass som man sedan stoppar i sig hemma på baksidan. Och jodå, glassen smakade bra, och vädret fortsatte med att göra sitt bästa att värma våra frostbitna själar. Slår vad om att det kommer att bli en bra sommar som vi alla längtat efter.


Men bara för att solen och värmen var här, betydde det inte att man var fri från skolarbete. Under Info & Layout jobbade jag allt vad jag kunde, för det är en riktigt stor uppgift som jag har att göra med, och inte blev jag färdig med den heller. Fast man har en lektion till på onsdag och då är jag nog klar med den uppgiften och också med den kursen. Men jag försökte jobba ihop allt som fanns.


Imorgon blir det inte så mycket skolarbete, bara en lektion. men jag ska även besöka Hedbergska dit handelsprogrammet ska flytta till hösten. klasserna ska göra samma sak men dom ska göra det den 9:e, och då är jag inte ens i stan. Så man får en privat visning där kan man säga. Där efter ska jag hjälpa morfar med en gräsklippare som ska fraktas till morsan, sen blir det dagens sista lektion.

Och det är också imorgon som jag ska slå till på en pryl som jag har längat efter länge, nämligen en sk "porta" (en pryl som man kan spela in musik på), så kan jag äntligen få spela in mina egna kompositioner. Här kommer förresten en bild på den.


Nu till dagens humorklassiker, och den här gången ska vi träffa Pål som har köpt en badboll, och det finns mycket man kan göra med en badboll, titta bara.

Av Robert - 30 maj 2010 22:00

Hela lördagen har jag helt varit på resande fot, först fick jag hjälpa att knöka in möbler ock skit i lastbilen, sedan åka dom drygt 35 milen till Strängnäs, varav sträckan Sundsvall-Gnarp körde jag. Sen tog farsan över resten av resan. När vi slutligen var framme i stan, så ville alla som åkte ner dit ha en bit mat, och den fick vi av inga mindre än farmor och farfar, dom är så bra på att laga mat. när det var klart åkte vi till lägenheten som alla möblerna och lådorna ska vara. Och det var ett tungt arbete, för det första låg lägenheten högst upp i trappuppgången, och för det andra var det inga lätta saker som skulle konkas upp. Men det tog inte så lång tid, mindre än en timme tog det att få upp allt. Sen var det ju resan hem, och den här gången fick vi som skulle hem åka i lastbilen.

Hemresan tog lite längre än ditresan, vi tog någon konstig omväg med bara smal och krokiga vägar till Gävle, men sen var det E4 hela vägen hem till Sundsvall. 


Och nu idag tog jag en lång sovmorgon för det fick jag liksom inte göra igår, och vad vakande jag med tror ni? Jo, träningsvärk i armarna och det är bara där och ingen annanstans i kroppen. Men det var en till sak som krånglat idag och det är det trådlösa nätverket som inte ville fungera. men till slut fick jag tag på en nätverkskabel som jag sedan kopplade in i datorn, så jag kör inte helt wireless men det funkar i alla fall, och tur är nog det, annars hade jag nog inte kunnat lägga upp det här inlägget.


En sak som jag ytterliggare har gjort i helgen är att dom låtar som jag spelade in på kulturskolan i veckan, har fått namn, och jag har också kommit på namnet om jag skulle ta och göra en samlingsplatta av allt jag har gjort.


Nu blir det en humorklassiker, och många kommer nog säkert ihåg att Galenskaparna körde lite barnprogram. Här kommer den påhittiga och rätt roliga Farbror Frej, mycket nöje.

Av Robert - 28 maj 2010 23:19

Då var det fredag igen, veckans höjdpunkt. Dagen började med möte i Programforum, tidigt på morgonen. Medans mina kompisar låg och sov började vårat möte (dom lyckostarna började inte förrän vid kl tio). Men jag tycker annars att det är roligt att vara med, jag har varit med sen allra första början, och kommit till varje möte. Dom som är med får en lätt frukost i form av en smörgås och nånting att dricka.

Dagen fortsatte med naturkunskap, som man kan säga är avklarad vid det här laget, det som vi fick göra var att göra en utvärdering om kursen. Blev klar med den snabbt, och kunde sedan invänta veckans bild-lektion, som också är avklarad. 


Dagen slutade ändå vid det hyggliga klockan tre, sen var det bara att åka hem. Lite senare kom farsan hem, och när vi var samlade ville jag att dom skulle lyssna på skivan som jag gjort på kulturskolan, med mina egna kompositioner. 

Men det är också under den här helgen som flyttlassen går till Strängnäs går. Imorgon kommer jag helt och hållet vara på resande fot. Men det ska bli kul samtidigt, jag ska få köra i början av resan på väg ner. Få se hur mycket jag orkar, ska se till att vakna utvilad inför resan ner till Strängnäs och hemåt igen. 


Nu till dagens humorklassiker, och den här gången ska vi besöka "Mor i skutan" i en lite knasig scen. Och det är Galenskaparna som står bakom den i vanlig ordning.


Trevlig helg

Av Robert - 27 maj 2010 21:30

Morgonen började kanske inte så bra, det visade sig att naturkunskapen som var morgonens första lektion, var endast för dom som hade restprov kvar. Så jag fick helt enkelt vända på klacken och åka hem igen. Väl tillbaka på skolan igen väntade jag på nästa lektion, men blev den bättre? Nej, faktiskt inte, där fick vi som inte hade nåt arbete kvar, gå iväg. Å i och med det började en lång håltimme på två timmar, ticka ner. En seg väntan som jag tillbringade nere i en av skolans datasalar. Tre kvart innan nästa lektion skulle börja, gick jag där ifrån och träffade på några kompisar.

  

Mariefred


Men jag kom iväg innan nästa lektion skulle börja (som var retorik), och man kan säga att den lektionen blev en riktig lektion. Några hade tal som skulle genomföras, men jag hade gjort mina, så jag fick vara presentatör för en talare, men det tycker jag ändå är roligt. Roligare blev det i slutet då det var det nerviga betygssamtalet. Jag hade mitt betygssamtal näst sist av alla. Och då fick jag det trevliga och eftertraktade betyget MVG som slutbetyg, fast jag blev inte helt utan anmärkningar, fick veta att under ett tal, blev det för mycket fakta, som handlade om Gotland. och att om man har för mycket fakta, blir talet tunt och det riskerar i sin tur att trötta ut åhörarna. Får tänka på det nästa gång jag har tal att inte göra det misstaget. 

Men jag kunde ändå gå därifrån med ett leende på läpparna, trots att regnet öste ner (just nu håller det på att avta men det har inte slutat än och klockan är strax efter nio på kvällen).


Nu återstår dagens humorklassiker, och den här gången blir det lite mer skruvat från Galenskaparna och sketchen "Inte bara glögg".

Av Robert - 26 maj 2010 21:15

På kulturskolan fick jag göra det som jag har väntat på länge, nämligen att spela in mina egna kompositioner, och bränna dom på CD. Jag har hållit på med egen musik ända sen jag fick upp ögonen för den här typen av musik, 2005. Ända sen dess har jag väntat på rätt ögonblick, det som har saknats var att hitta nån form av inspelningsutrustning.

  

Och idag fick jag stifta bekantskap med en sådan. En halvstor apparat som bränner direkt till CD, en fin pryl, men som kostat en del att köpa. Men i alla fall gjorde den prylen allting möjligt, det blev totalt fyra olika spår, av olika längd. Min musiklärare som jag har där, hade tänkt ta med sig en annan grej, men den skulle ta längre tid att göra nånting av, så han valde att ta med sig den stora apparaten som brände direkt på CD. Så min dag har varit bra, plus att jag har varit ledig, tog en lång sovmorgon. Jag kom hem lite sent från krogen (var på Irish Pub här i stan) så jag behövde den här lediga dagen. Men imorgon är det skola igen, som vanligt. 


Nu ska vi se vad Galenskaparna hittar på idag, tror vi ska få veta vad som är iställt och varför.

Av Robert - 25 maj 2010 16:30

Där har ni orsaken till att bloggen inte blev uppdaterad igår, hade plugg som gick före den här gången. Och det var till ett prov som jag hade idag. Och förmodligen är dettta prov också 2:ans sista innan det är dags att koppla av. Men det var också lite annat skoj, ett slutbetyg fick jag från Projekt och företagande, och det blev fasen i mig MVG, vilket jag inte alls hade räknat med.

  

I måndags var det lite jobb, på Info & Layouten fick jag ryckas in som hjälp åt vår lärare, jag är nästan helt klar med den kursen, så nog kunde jag allt hjälpa kompisarna, och visst var jag till hjälp, det var jag. Man kan säga att jag var en extralärare åt dom. Jag börjar kunna nästan allt.


Imorgon är vi i klassen lediga från allt som har med skolan att göra, alla lektioner är inställda, för att studenterna kommer att lägga beslag på lärarna. Så vi får hugga in på torsdag istället, och då är det ytterliggare en kurs som ska avslutas, nämligen Retorik. Fy fasen vad kul jag har haft under dom lektionerna, jag valde rätt helt enkelt. Så det känns lite vemodigt att avsluta den. 


Men det ska bli skönt med lite ledigt imorgon, det behövs. Och eftersom vi är lediga hade våran klass gå ut ikväll, men till vilket ställe, det håller jag hemligt.


Nu till dagens humorklassiker, och den här gången ska vi stifta bekantskap med Allan Ollonkullen och hans sexskola.

Av Robert - 23 maj 2010 19:45

Har haft en rätt bra helg, utan några större invändningar. Jag har bara tänkt på mig själv, vilket jag har behövt. Förhållandet som jag avslutade har jag nu lagt bakom mig. Tycker ändå om att vara singel igen, nu är man inte bunden för någon. Fast jag har ändå inget emot att vara i ett förhållande igen. Imorgon har jag varit singel i en vecka, och tycker att trots allt att det fungerar bra. 

Det som jag har märkt den här helgen är att hur kort tid det är innan jag åker utomlands, för det är pappas och Monicas bröllopsresa som jag hänger med på, en vecka blir det på den varma ön i Medelhavet, jag snackar om Cypern, och det blir andra gången jag är på den ön. Men det är inte bara det, i veckan har det börjats packa grejjer inför flytten till Strängnäs, jag följer dock med som bärhjälp, men jag kommer vara kvar i den här stan. Sedan lär det bli en tidsfråga innan jag flyttar också.


Nu till dagens humorklassiker, och kommer ni ihåg i onsdags då det blev lite Galenskaparna, och deras program, som handlade om att hyvla en ulk. Nu är dom tillbaka, och den här gången ska dom visst gjuta järpar, eller?

Av Robert - 21 maj 2010 23:45

Nu börjar det märkas att det går undan, lärarnas teori stämmer faktiskt, vilket jag inte trodde på för en månad sen. Men så är det. Den här veckan kanske inte började så bra, och då tänker jag på förhållandet som tog slut. Sen har det i och för sig rullat på, kurser som börjar avslutas och fler kommer det att bli, allvaret börjar ta slut, för att sedan börja igen till hösten. Det återstår ett prov som är på tisdag, sen kan man ta det lugnt, har en del sagt till mig. I veckan fick jag reda på lite grejer, hur jag ligger till i skolan, och det ser än så länge lovande ut, hoppas att det går bra på provet på tisdag. 

  

Ikväll har jag varit på konsert på "Pipe Line" här i stan, det var banden OH MY! och Zackarias som uppträdde ikväll. Han som är på bilden heter Adrian Karlman och är för övrigt min halvbror, spelar bas i bandet. Är glad över att jag har en sån cool brorsa som en del gillar. Det var en bra konsert i alla fall.


Nu till kvällens humorklassiker, och ikväll är det Anders & Måns som tar plats här på bloggen. Dom hade tänkt berätta för oss hur långt det är till horisonten.


Hej svejs ;)

  

 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards