RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under juni 2014

Av Robert - 4 juni 2014 13:30

När fjolårets upphandling var avslutad stod det klart att entreprenören Keolis, som sköter driften av Sundsvalls stadsbussar, landsbyggdstrafik i Njurunda, Mafors och Timrå samt landsvägstrafik mellan Sundsvall-Härnösand, förlorade all trafik till nya entreprenören Nobina. Och när Nobina fick förtroendet valde företaget att lägga ut Timrås trafik på underentreprenad och valet föll på bussföretaget Ceris Resor AB som redan finns placerad i Timrå.

 

Samtidigt som upphandlingen var klar så stod det också klart att det även blir neddragningar i Västernorrlands läns trafik, med bantade turlistor på flera håll i länet. I bland annat Sollefteå märks det med att det till exempel inte kommer att gå några stadsbussar alls under hela juli månad, och även i och runt här i Sundsvall märks det med bantade turlistor.

I Timrå märks det redan nu och ännu glesare turer kan det bli, och då behövs det inte en lika stor personalstyrka som tidigare. Jag som jobbar delvis på Timråbussarna har inte fått nått napp hos Ceris Resor, och det betyder att jag kommer att återgå till stadsbussarna där jag kommer att fortsätta som timanställd.

 

Men än så länge ger jag inte upp, utan kommer att fortsätta kämpa mig vidare, och just nu kommer jag att göra det jag kan för att sluta med flaggan i topp, och framförallt tacka mina härliga kollegor på Timrådepån för allt stöd och alla roliga stunder, både i garaget och ute på vägarna.

Och eftersom Nobina inte valde att lägga ut Njurunda- och Matforstrafiken på underentreprenad utan köra i egen regi, så är möjligheterna om att kombinera tätortskörning med ytterområdeskörning i framtiden inte helt omöjliga.


Men tillbaka till nuet, för på tisdag till veckan kan vara den allra sista gången jag kör eller ni ser mig köra en timråbuss innan jag återgår till att köra enbart stadsbussarna.


Vi ses!

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards