RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under augusti 2009

Av Robert - 31 augusti 2009 18:50

Då var måndagen här. Lite segt att masa sig upp men det gick, för jag vet att jag blir piggare på dagen när man har kommit in i sin rytm och till slut känner man sig inte trött längre. Men när man ska sluta för dan kommer den tillbaka men då är det skönt att veta att man snart är hemma. Men i alla fall så när jag hade några hundra meter kvar till dörrn så sticker det till i näsan och en odör slår emot mig. Det är nämligen så att någon varit ute och gödslat och det bara stinker så fort man andas in genom näsan. Jag kan samtidigt säga att det är långt till närmaste bondgård hemm ifrån så det beror inte på jordbruket. Men man ska veta det att luktsinnet tröttnar efter ett tag så till slut känns inte stanken. Det är i alla fall tur för vissa.

I morgon är det ett nytt ämne i skolan nämligen företagsekonomi. Jag håller till på Åkersviksskolan men själva klassrummet är på Hedbergska så det blir lite nytt för mig, men det är bara ett ämne som tur är. Samtidigt tycker jag att det ska bli intressant eftersom ekonomi gangnar mig. Måndag är en dag som jag inte tycker så mycket om, precis som katten Gustaf. Jag tycker bättre om fredagar, då är det helg och då är det bara att luta sig tillbaka och njuta. Men det är ett tag kvar tills dess så det är bara att bita ihop och jobba hårt. 

Hej så länge :)

Av Robert - 28 augusti 2009 23:24

Då var första skolveckan till ända, en vecka som mjukstartades med ganska korta dagar. Så nu återstår det att se hur nästa vecka kommer att te sig, det är trots allt mycket kvar som man måste gå igenom och kanske en del förändringar. Så jag säger som jag har sagt varje fredag: "Thank god it´s friday".

Så nu har man helgen på sig att ladda batterierna och helt enkelt ta det lungt för på måndag är det nya tag som gäller.

Trevlig Helg ;)

Av Robert - 28 augusti 2009 16:42

John Adorney är en annan artist som jag lyssnar på jättemycket. Han debuterade med albumet "Beckoning" 1998. Sedan dess har han fortsatt att komponera och ge ut musik bland annat kom hans nästa album "The Other Shore" tre år senare följt av "Waiting for the Moon" 2004 och hans senaste "Trees of Gold" 2006. På flera av hans album medverkar också sångerskan Daya.

Så jag säger ännu en gång, lyssna och njut.

Av Robert - 27 augusti 2009 21:03

Nocturne heter den här låten som Secret Garden vann Eurovision song contest med 1995. Det som var speciellt med det här bidraget var att sångtexten bara innehöll 25 ord.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards