RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Då är det klart, jag och RIM flyttar!

Av Robert - 26 mars 2015 20:54

Efter tre år är det dags att gå vidare, jag och RIM kommer att flytta till ett nytt läge. Efter mycket tittande på Hemnet och en och annan visning hade jag bestämmt mig för vilken jag skulle satsa på. Och förra torsdagen var det visning.

Lägenheten var i toppskick med renoverat badrum och kök och balkong i söderläg. Budgivningen startade och även början på en kamp och jag lade mitt första bud. Jag lade en smärtgräns och jag lade flera bud till mäklaren tills jag hade nått strax över den gränsen och valde att avvakta svar i väntan på dom övriga budgivarna, mitt sista bud lade jag strax innan lunch under måndagen.

 


Några timmar senare ringde telefonen, och eftersom jag inte kunde svara medans jag körde buss så fick mäklaren tala in ett meddelande, som löd:

"Jag har pratat med dom andra i budgivningen, där alla då har valt att stanna vid sina bud, vilket innebär att du ligger högst upp. Så att nästa steg är då att hitta tid för att skriva kontrakt, så om du kan höra av dig till mig så snart som möjligt så ska vi kunna styra i ordning det"


Det visade sig att jag hade lagt ett bra bud som var konkurrenskraftigt och därmed stod det klart, jag hade vunnit budgivningen. Och denna torsdag har det skrivits på kontrakt och samtidigt började också arbetet med att sälja min och RIMs nuvarande lägenhet. En lägenhet som du som läser kommer att få kunna titta på inom kort hos svenskfast.se.

Det är den mäklare som jag hade gett uppdraget till och som även hade försäljningen av den nya lägenheten.


Och senare i slutet av maj eller början på juni går flyttlasset som bara går 60 meter från nuvarande lägnheten, och då kommer RIM och jag att röra sig i en helt ny studio.

Om allt går som det ska vill säga, men händelseutvecklingen kommer att kunna följas här på denna sida, mer om hur det går blir det i senare inlägg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards