RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under januari 2014

Av Robert - 28 januari 2014 15:55

Nytt för 2014 blev en rad olika prylar, lagom till jul fick jag en ny mobil, en Samsung Galaxy Express. Med den gjorde jag av mig med min gamla iPhone 3GS som hängt med i snart två år och som gjort mig enormt förbannad vissa gånger att man velat kasta telefonen i golvet, touch-funktionen ballade ur fullständigt vissa gånger och hade man otur ringde den upp folk man inte alls ville prata med just då. Men nu kan jag lugna ner mina nerver medans jag sitter å blippar.

Tack för julklappen ännu en gång syrran, även om jag var långsam med att inviga den, först nästan en månad efter att jag hade fått den.

 


Det somliga vet om mig är att jag går omkring på stor fot, storlek 49 närmare bestämt, nästan på gränsen till 50. Det har ställt till det genom åren och jag hade inte möjlighet tidigare att handla skor i vanliga butiker. När jag upptäckte att mina fötter slutade växa för ett antal år sedan har jag funderat på hur jag ska få tag i nya skor utan att behöva vända sig till Ortopedtekniska på sjukhuset. Jag började så småningom utforska skor på webben, och till min glädje hade både bland annat Brandos och Zalando upp till dom storlekar som är omöjliga att få tag i. Från dom båda beställde jag två par skor, ett par promenadskor och ett par lite finare att ändå kunna köra buss i och ha på sig vid lite trevligare tillfällen.

I och med att jag började använda dom så fasade jag samtidigt ut tre par gamla skor från skohyllan som har servat mig i mellan 4-7 år. Med andra ord, jätteslitna.

Drygt 1000 spänn för varje par kostade det, men det var det helt klart värt.  

   


Volvo hänger fortfarande med mig, strax innan stormen i december som drabbade oss här i södra Norrland gjorde jag mitt tredje bilköp, en gammal S40 blev en ny S40. Den gamla Volvon från -98 byttes in av bilhandlaren jag köpte nya bilen av, som tjänat mig i nästan tre år.

Den nya Volvon är klart skönare och känns mer fräsch. Som för övrigt är från -05 men som bara gått drygt 12500 mil, precis inkörd alltså. Och hittils har det gått bra för Volvon, förrutom att batteriet gjorde så att jag blev stårnde tre gånger inom loppet av tre dagar, men ett nytt batteri löste dom problemen. Jag gillar bilen, och framförallt så är färgen och lacken hur jävla snygg som helst.

   



Till sist vill jag bara lyfta fram en grej som gör mig irriterad, är det nån som läser bloggarna på Expressens webb, i alla fall gjorde jag det när jag såg Stella-Simonssons blogg-banner och jag klickade bort hemsidan direkt när jag såg vad det var för nått som fanns där.

För det första tycker jag att hon inte är speciellt snygg, innehållet är för mycket ego och skryt om hur jävla bra liv hon lever, som gör att det blir fullständigt ointressant.


Varenda gång jag ska läsa nyheterna på expressen.se, är jag beredd att skrolla ner webbsidan så fort som möjligt så fort jag ser hennes spacklade och "mindre snygga" ansikte (hade velat skriva nåt helt annat ord). 


Så nästa gång jag ser bannern med texten "Läs om Stella-Simonssons vardag här!" så säger jag bara till mig själv, "I HELVETE HELLER!!" 

 

Ja, jag vet att jag låter gnällig men jag var bara tvungen att få ut lite bloggilska, nu rullar jag vidare och håller mig till ämnet.

Av Robert - 17 januari 2014 22:36

17 dagar har paserat på det nya året, ett år som kommer att bli något av ett litet jubileumsår, för till hösten är det tio år sedan jag skapade RIMs (Robert Ivnäs Music) första musikstycken, men mer om det kommer senare i år då jag gör en djupdykning bland papper, manus och tidigare inspelningar. 


Sedan dom första styckena har mycket hänt både musikaliskt och privat, men det tar jag i senare inlägg.




Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards