RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under juli 2012

Av Robert - 24 juli 2012 22:29














Äntligen så fungerar studion, efter flera veckors knappande. Sedan 3 juli har det varit teknisk aktivitet kring allt från installation av hård- och mjukvara till finjustering. Och just mjukvaran har det varit det största hindret, inte nog med att mjukvaran fått en uppgradering till Sequel 3 som kommer att gälla som inspelnings- och mixningsprogram framöver. I och med det nya så har det rått en del förvirring kring sk licensaktiveringar, som efter lite skrivande med Danmarks support till slut ville aktiveras och programvaran köras.


Och den dator som hängt med sedan RIM-studion tog vid 2010, kommer att vara kvar, mycket beroende för att tidigare musikprojekt än så länge inte är kompatibla med nya mjukvaran, samtidigt som jag inte vill att tidigare arbete ska gå förlorad. En hel del bra musik blev det med Sequel 2 under de senaste två åren och absolut ska det få vara kvar. Bara nu inte datorn vill ge upp andan.


Så tills vidare kommer studion ha dubbla datorer som nästan samarbetar med varandra, med lite ny teknik emellan.

Nytt (till höger) möter gammalt i studion (till vänster)

Av Robert - 11 juli 2012 07:52

Återigen ska ett flyttlass köras, men det är inte jag som flyttar igen, nej den här gången är det farsan som efter två år i Strängnäs drar till Gotland och Visby. Och samtidigt är det ytterliggare en flytt på gång, men som jag lyckligtvis inte är med på. För då är det farföräldrarna som flyttar från huset dom har huserat i 14 år, till en stor lägenhet i samma stad.

 


En bra sak med flytten är dom lådor med foton i som jag inte sett röken av på flera år, ska få komma till rätt ställe. Läge kan vara att investera i ett album där dom får husera. Men vad som kan tänkas finnas i lådorna, återstår och se. Just nu väntar en färjetur till Visby, och först då kan innehållet vittjas noga.


Men första ska skräpet.. öh förlåt möblerna upp på det nya stället.

Av Robert - 1 juli 2012 22:54

Efter en månad med tankar, idéer, kärlek, upplevelser, nya möten, bussar och mycket annat är det nog fan på tiden att man sätter sig och breefar lite. Första veckan uppe i Vännäs är avklarad, och det dröjer till den 20 augusti innan jag drar mig tillbaka dit och börjar på allvar att riktigt ta denna blogg till att bli den bussförar-blogg som jag gärna vill ha här under tiden jag är där uppe och pluggar, ända fram till den 23 november.


Under första veckan har jag faktiskt ståt öga mot öga med älg på drygt 600 kilo. Men inte bara stora utan även urgulliga älgkalvar som får ens hjärta att smälta, helt underbara. Och allt detta i den lilla kommunen Bjurholm i Västerbotten, granne med Vännäs.

   


Men förrutom älgar har jag lärt känna gruppen som är med under hösten, en spridd skara där flesta har invandrat från Afrika och bott i Sverige ett antal år, sen även en kvinna som ursprungligen är från Filipinerna som bott i Sverige i 30 år som har blivit en av mina närmaste kurskompisar. 


Men innan Vännäs blir jag kvar i Sundsvall, för där ska jag strax avsluta min tid hos Berners, har bara tre veckor kvar från och med måndag, men även lite semester ska hinnas med, fyra veckor närmare bestämt som jag har delat upp.

 

Härnäst kommer nog det som jag sett fram emot, för på tisdag får jag min investering. RIM-studion kommer att få en ny och större musik-dator, som hädanefter kommer att ersätta nuvarande ASUS-laptopen som hängt med sen 2009 och sedan RIM kunde göra högkvalitativa inspelningar, som snart håller på att börja ge sig.


Till sist om du har tråkigt, watch this!!!!


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards