RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under april 2013

Av Robert - 10 april 2013 19:30

Efter lång tystnad på denna sida, så bryter jag den ännu en gång (inläggen blir bara färre och färre liksom). Det mesta har varit sig likt, fortsätter kämpa med jobbet som jag inte tänker ge upp i första taget. Men faktum är att kämpandet ger resultat i alla fall hos våra kunder, dom som åker med våra bussar. 

 

Sedan bara för ett par veckor sedan har jag börjat sticka ut i mängden bland oss i personalen, nu närmast fick jag bekräftat att jag är absolut yngst bland oss som kör, i alla fall i Sundsvalls tätort men kan även vara det i hela Keolis trafikområde som inkluderar Timrå, Matfors och Njurunda. Det som jag börjat göra som en extra service är att agera "Hållplatsutrop" med bussens mikrofon, och även via micken säga till när bussen ska börja rulla från bussstationen. Det kan låta "Linje 2 mot Nacksta, då kör vi", och det är det hitills ingen annan bland oss chaufförer som gör det än just jag.


Det trevliga i det hela är att det är mycket uppskattat hos kunderna. Jag var i alla fall påväg till bussgaraget för att växla några ord med våran trafikplanerare om hur nästa vecka kommer att se ut. Lite skämtsammt sade jag till honom att han kunde skriva upp mig inför kommande jobb redan dom kommande 7-8 veckorna fram till dess sommarschemat börjar gälla. Väl då får jag veta av min chef som kommer in i rummet, att det har kommit in ett mejl från en av våra kunder om en proffsig chaufför som körde 1A i måndags och misstänkte mig, för han vet redan hur jag jobbar i bussarna. 


Meddelandet satt uppsatt på våran info-tavla i fikarummet, där det stod:


Ämne: Proffsigt uppförande


Jag vill ge den chaufför som körde 1A från Navet i måndags kl 12:50 en stor ros.

Han hade ett mycket proffsigt uppförande.

Han var trevlig när jag steg på bussen, han sa till när han skulle åka iväg och "ropade ut" alla hållplatser och körde lugnt och sansat.

 

Det var en mycket bra, trevlig och säker resa.

 

Roligt med en proffsig chaufför.

 

Jag hoppas verkligen att mina synpunkter kommer fram till honom.

 

Mvh 

Elisabeth, Alnö


Jag kan säga att det gjorde dom!


Jag kollade sedan upp att det verkligen var mig hon menade, och efter att har kollat måndagens körschema kan jag slå fast att det var just under min tur som jag hade denna underbara passagerare.


Tack Elisabeth på Alnö, jag hoppas verkligen att vi ses snart igen i min buss :)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards