RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under november 2010

Av Robert - 26 november 2010 16:36

Ja, vad ska jag säga, redan fredag. Veckorna såhär på sista året på gymnasiet går verkligen med en rasande fart. Och snart äre jullov för vår del, tänk att det är snart första advent, julkalendern på TV och i radio börjar strax. Men eftersom jag tröttnade på kalendrarna för ett bra tag sen, så bryr man sig inte. Jag har som enda kommentar på den punkten att det var bättre förr. Vem minns inte Pelle Svanslös eller Mysteriet på Greveholm, dem två är helt klart dom bästa som har gjorts enligt mig, och säkert många andra.


Nä, nu har jag inte så mycket tid till att blogga nu, det ska bli åter igen en helg nere hos farsan i Strängnäs. Undrar om det finns nån snö där nere, och det kanske det gör. När jag vet så kommer det upp även här, och vem vet så kommer nog årets julafton vara snörik i hela landet, och förmodligen kommer det även bli en lika skit-vinter i år igen (ursäkta språket).


Så får det bli, och kommer det va:


Hejsvejs ;)

Av Robert - 22 november 2010 22:25

Nu efter rätt mycket pillrande vid datorn så kan jag presentera resultatet av både helgens arbete i studion och det knåpande som jag gjort idag. Och stycket var ju som sagt "The Winter Grove", och precis som "Into the White" så är den vinterinspirerande. 


Har hört förresten att det ska komma lite mer snö under veckans lopp.


Men här kommer i alla fall senaste stycket, enjoy ;)

Av Robert - 21 november 2010 22:44

En stilla och lugn helg är avslutad, med resultatet av en ny färdigkomponerat stycke. Och jag kan säga att även den är vinterinspirerad, precis som Into the White. Men det har inte bara varit nykomponerande som jag har sysslat med, det återkommer jag till strax, namnet på det nya stycket är i alla fall "The Winter Grove".

Innan helgen var det ju fredage som skulle avverkas, och den innehöll bara en lektion istället för två som det brukar vara på fredagar. Och strax innan jag skulle hem, tänkte jag ringa ett samtal. För under hela veckan har jag försökt få tag på Wellness Music, och deras kundtjänst. Och till slut så kunde jag prata med min kontakt som sitter i just kundtjänst. Jag hade några frågor som jag naturligvis ville ha svar på. Det ena var om hon hade fått mitt mejl i början av denna termin som jag skickade, där jag beskrev mina UF-planer som nu lagts på is, och det hade hon. Sen en annan fråga om hur man skickar demos till deras förlag, för Wellness Music är marknadsledande i Sverige på svenskproducerad avslappningsmusik, exakt sådant som jag sysslar med.

Så när det samtalet var avslutat hade jag en adress om var man skickar sitt material till.


Det var fredagen det, och i helgen var det som sagt inspelningar men också lite mixningar av befintliga stycken. Så totalt sett har jag 6 st färdigmixade stycken (som jag är helt nöjd med), och därefter ska jag rådfråga min musiklärare om det senaste stycket, vilket blir om en och en halv vecka.


Nu börjar jag på ny kula, och hoppas på fler framgångar i studion, så det är bara en tidsfråga innan demon ligger i ett kuvert i lådan. Lägesrapport kommer om det.


Hej så länge ;)

Av Robert - 15 november 2010 22:02

Into the White har funnits ett tag på YouTube, och jag tycker att idén är bra genomtänkt, men man kan alltid göra det hela bättre. Den tanken hade jag när jag stod i studion och musicerade. Och här är resultatet, det första är den äldre versionen av Into the White, och sen följer en nyinspelad. Döm själva om ni hittar nån skillnad mellan dom två, för det är det också. Mindre knaster på ljudet och lite påbyggnader är vad jag har gjort med denna komposition.


Enjoy, och jag kan lova att det kommer mer så småningom när jag får mer tid för studion.


Av Robert - 14 november 2010 22:25

Den här helgen har varit över förväntan, nästan hela tiden har jag tillbringat i studion. Och efter ett antal timmars jobb är jag helt färdig med två tidigare stycken, lite förbättringar har gjorts och även påbyggnader. I alla fall så känner jag mig riktigt klar med dessa två, som även kommer att finnas tillgängliga inom en snar framtid. Och i och med det så kanske en eventuell demo inte är långt borta. 


Nu är det inte långt till måndag, ett par timmar bara. Och det kommer att även den här veckan bli en vecka med lite att pyssla med, bland annat nationella provet på onsdag i svenska, en muntlig del och en skriftlig del. 

Så nästa gång jag tillbringar en hel dag i studion kanske dröjer till nästa helg, och då tänker jag kanske börja komponera nåt nytt.


Vad var det mer då? jo grattis till alla papor där ute ;)

Cya!

Av Robert - 9 november 2010 22:47

Som jag sade igår så lovade jag att lägga upp lite bilder från resan i förra veckan, och jag håller med om det känns lite väl långt till sommaren. För på dom här bilderna så är det bara värme.

  

  

            

Och det kanske inte känns sådär himla kul att imorgon så kommer det att bli vintrigt värre här, och det med besked, uppåt 1-2 decimeter nysnö och lite blåst. Och då är jag på säkra sidan och lämnar bilen, för säkerhets skull.


Nä, nog om det, titta och njut istället så kanske sommaren blir såhär med ;)

Av Robert - 8 november 2010 20:09

En ganska bra resa är avklarad, kom hem i går kväll. Och vädret där nere var bland det bästa som man kunde tänka sig, sol varenda dag och alltid minst 20-25 grader i skuggan. Fast sen kom det som kanske inte är så kul i längden, nämligen att inte ha nån som helst kontakt med omvärlden. Men då gjorde man ju annat som att sola och bada lite, fast än det var lite för kallt i vattnet.


En till sak som inte heller var så bra att veta var att hemma väntade en bil som jag har varit ute och kört med idag, en Volvo 240 från 1986, en bra bil för övrigt. Startar i alla väder sägs det, hoppas bara bilen startar imorgon då skolan kommer att se den. Här är en nytagen bild på bilen för övrigt.

    

Mer om själva resan återkommer jag till imorgon, fick till riktigt fina bilder medans jag och syrran var där nere.


Bilen som sagt är en 86:a med manuell växelåda och manuell choke, vilket underlättar i samband med starter i kyla, och då förhoppningsvis så kommer man iväg som man ska. Ganska praktiskt ändå, och med Volvos kunskaper och kunnande så har jag hört att den kan starta i nästan vilket väder som helst, den är trots allt byggd här i Sverige. 


Nä nu till lite pluggande, vi hörs ;)


Nu till ett klipp som vi bilförare bör veta när det kommer till alkohol, köp en mätare och den kommer nog kanske inte stämma till 100% vilken du än köper. 

Döm själv.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards