RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under juni 2012

Av Robert - 2 juni 2012 14:33

Det kom ett brev för några veckor sedan från Liljaskolan i Vännäs i Västerbotten, där jag har anökt om att gå en bussförarutbildning. I mars skickade jag ansökan där jag angav lokförarutbildning som första handsval, följt av bussförare. Min ansökan till lokförarutbildningen avslogs, och snart stod mitt hopp till mina andra val. Och så för några veckor sedan fick jag besked om att jag tyvärr inte erhållit någon ordinarie plats till utbildningen, men att jag står som reserv om någon ordinarie skulle tacka nej, jag fick plats nr 6. 


Och så igår fredag ringde en Ulla Hellqvist från Liljaskolan, och berättade på klingande västerbottniska att en sökande hade tackat nej till utbildningen, och Ulla undrade om jag skulle kunna hoppa in istället. Jag tackade naturligtvis ja, och det börjar med en introduktionsvecka den 11-15 juni för att sedan dra igång ordentligt 20 augusti för att avslutas 23 november. Under den tiden kommer jag naturligtvis skriva om vad som kommer hända där, bloggen blir lite av en bussförar-blogg under tiden.

 

Med detta innebär att ca ett års väntan är över, och mycket av det som planerades inför efter studenten 2011 har fullföljts. Och jag ser ljust på framtiden bussförare, med tanke på en generationsväxling och ökad efterfrågan på bussresor


Under ett års tid har jag haft stora planer på att gå en yrkesförarutbildning, det började att jag tog ett år ledigt från studier till att få reflektera över vad jag ville göra sen. Och så här skrev jag 17 juni 2011:


http://rimusic.bloggplatsen.se/2011/06/17/5614818-ny-bransch/


Mycket av det som jag skrev då stämmer idag, och ett år senare har förhoppningarna slagit in, bäst är såklart är att jag har nåt att göra i höst. Och jag kan lämna mig en period av arbetslöshet och väntan bakom mig.


Och jag säger Hej Västerbotten och Vännäs!!  

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards