RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Robert - 23 oktober 2013 22:41

I år har företaget "ATIS" ännu en gång bytt namn på sitt företag, där deras jobb är att sälja och marknadsföra en mycket dyr städmaskin, "ProAqua". Nu verkar det som att namnet "International ATIS" är borta och företaget går under det nya namnet "Air Solutions Norden AB", och håller till på samma adress här i Sundsvall, men kontor finns det på andra ställen runt om i landet, på kort tid har dom öppnat kontor i bland annat Umeå.


 

Men mycket troligt är att företaget fortfarande kör med sina enligt mig, oseriösa arbetsmetoder och osäkra löne- och anställningsvillkor. Det var i våras 2012 som jag nappade om ett jobberbjudande på dåvarande "ATIS" som säljare. Väl där insåg jag att allt som sades i både jobbannonsen och på intervjun inte höll, och därför valde jag att lämna företaget efter bara tre dagar, lika lång som internutbildningen var. 


Mer om min väldigt korta karriär på det företaget hittar ni här

http://rimusic.bloggplatsen.se/2012/02/05/7264827-tva-dagar-pa-atis-thats-it/


Företaget har många namnbyten bakom sig, i början på förra deceniet sålde företaget Kirby Dammsugare som låg i samma prisklass som dagens "ProAqua", men redan då, 2004 granskades företaget av SVTs Uppdrag Granskning, och facket hade redan varnat för detta företag. När "ProAqua" senare lanserades gick företaget under namnet "Aroma Tech", därefter "International ATIS" och nu heter dom alltså "Air Solutions Norden AB. När företaget hade det gamla företagsnamnet blev företaget utnämnd till "Årets Gasell-företag" av tidningen "Dagen Industri" 


Men i mina ögon kommer detta företag vara ett blufföretag, vare sig det heter "ATIS" eller "Air Solutions Norden AB", kanske inte så konstigt med tanke på alla namnbyten.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards