RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under augusti 2014

Av Robert - 2 augusti 2014 21:15

...härligare än att först ge sig ut och jobba en varm, smällhet och svettig förmiddag i bussen (utanför är det minst 25 grader), och sedan åka hem, ta av sig uniformen och sätta på sig nåt mer ledigt, packa med sig det nödvändiga, in i bilen och köra dom dryga 13 milen upp till Koviken utanför Hammarstrand. Väl framme, på med badkläder och slänga sig i Gesunden (del av Indalsälven) och låta vattnet svalka kroppen i sällskap med bästa vännerna och lämna allt jobbigt bakom sig?

 

Nä, jag tror inte det, för det här är för mig en del av det som kallas för livskvalitet! :)

Av Robert - 1 augusti 2014 14:07

I sommar har denna sida varit helt nere, men nu under sensommaren och hösten blir det annat! Då kommer jag ta upp det som ligger närmast, både vad gäller RIM och utanför själva studion. Under sensommaren och hösten kommer jag bland annat skriva om det här:


RIM 10 år!

Under hösten fyller RIM (Robert Ivnäs Music) tio år, och det innebär att jag tar mig en tillbakablick från dom första skrivna styckena till dagens produktion. Och så kommer jag berätta om vad som blir nästa projekt hos RIM samt hur framtiden ser ut.

 

Höggolvarna har kommit tillbaka i stan 

Nu bussar, för när Nobina tog över stads- och landsbygdstrafiken från Keolis tidigare i sommras fick vi både nya och begagnade bussar. Jag har fått äran några gånger att köra en hedlig gammaldags höggolvare dvs man måste ta sig upp för några trappsteg i bussen för att komma ombord. Och under tiden man har kört och lärt känna dessa kärror kan jag kontatera både för- och nackdelar.

När Keolis-Busslink hade trafiken mellan 2005-2014 existerade inga höggolvare i stadstrafiken.


Buss-Robban, nu även i Njurunda och Matfors

Strax innan trafikstarten för bussbolaget Nobina, framförde jag mina önskemål om att få fortsätta kombinera stadskörning med körningar ute på landsbygden. Önskemålen gick igenom, och mer om hur det har gått kommer att kunna läsas här inom kort.

 

Fyra Jämtlands-resor på en månad

Vid fyra tillfällen i juli har jag varit ute och rest, och alla fyra gångerna har jag varit hos mina nya vänner i Hammarstrand i Ragunda kommun, och mina nya vänner har jag tidigare berättat om i tidigare inlägg. Mer om mina upplevelser i vårt grann-landskap går att läsa om i senare inlägg.

   


Ny läsning inom kort!

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards