RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 6 september 2009

Av Robert - 6 september 2009 21:14

Då var man hemma igen efter helgens golfspel som blev mycket lyckat. Och jag börjar snart tycka att det känns drygt att åka dom nästan 40 milen till Strängnäs och sen åka tillbaka. Och det är på hemresan som det känns jobbigast särskilt på sträckan Hudiksvall-Sundsvall då man inte har så långt kvar. Det som glädjer mig är att i höjd med Iggesund ska bygga en ny väg förbi själva samhället där det på vissa ställen kan bli mycket trafik och då kan jag hålla med dom som bor där att det kommer att bli skönt att slippa all tung trafik. Men vägen blir klar först om ett år så det känns att dom kunde börja bygga den lite tidigare, men ändå är det något att se fram emot. En till grej är att det troligtvis kommer att byggas en bro över Sundsvallfjärden för att på så sätt lätta trycket i stan och samtidigt kan det bli bättre luft i city. Men det kommer också, hur lång tid det kommer att ta har jag glömt bort men jag kan gissa att det kan bli om typ 5 år. Dessutom tror jag att dom som kör över bron kommer att få en fin utsikt över stan. Jag hörde tidigare om att bron som kommer att byggas kommer att bli avgiftsbelaggd men det återstår att se. 

Imorron blir det fotografering på skolan och jag fick för en tid sen en beställningstallong i brevlådan där man beställer vad man vill ha av det som fotograferas och sitter och funderar fortfarande hur jag vill ha det.

Men som sagt, det får bli imorgon och där duger det att jag berättar om vilket citat jag har och det är "Det ordnar sig", för det har det liksom alltid gjort för mig i vissa situationer.

Men nu är det dags att dra sig tillbaka och vila upp sig inför morrondagen.

Hej hej

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards