RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Robert - 12 september 2009 23:00

Ja vad kan man säga om den här dagen. Den började med att jag som vanligt gick på min tidningsrunda som gick ganska dåligt (det var nästan inte en käft hemma) och efter det var det bara att ta det lungt som man brukar göra på lördagseftermiddagarna, sen var det lite roligt att när jag var inne på Facebook som jag är inne på varje dag, och där började en gammal kompis som jag har känt sen högstadiet att chatta med mig. Hon skrev att det var disco på Domsaga och jag visste att jag inte hade något planerat för den här kvällen så jag skrev att jag kunde komma. Och så var inte pappa och Monika hemma så det blev hamburgare på MAX. Sedan åkte jag dit. Väl där var det ganska mycket folk och flera av dom känner jag sen många år tillbaka. Väl där kunde man antingen gå till dansgolvet eller sjunga Singstar. Men jag hade jättekul på dansgolvet. Och sen var det så att det annordnades en danstävling både pardans och egen dans, och tro det eller ej så blev det två vinnare den gången och det var jag och en tjej som vann, och priset var en gratis dricka från fiket där. Och visst jag hade skitkul där. Men som alla vet så tar kvällarna fort slut och även för mig, så det var bara att bege sig ut i höstmörkret för att sedan ta sig hem. Och jag hade tagit moppen dit och jag parkerat den alldeles i närheten. Men döm om min förvåning, för när jag kom dit hade något böjt bromshandtaget och gjort en av backspeglarna lösa, trodde jag då för när jag kom hem igen skulle jag undersöka om den hade fått mer skador och det hade det. För på vänstersidan hade det bildats en hel hög av repor, och jag tänkte direkt att det kostar mycket i självrisk att återställa den (2000 kronor nämligen). Så man kan säga att den här kvällen blev rolig men dyr, så jag tvingas åka på en moppe som är skadad imorron då jag är ute på min tidningsrunda, och hur kul är det tror ni. Men jag brukar alltid säga att det årdnar sig och det får jag verkligen hoppas att det gör. 


Hej så länge

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards