RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Robert - 15 september 2009 21:54

Då var tisdagen nästan avklarad, det enda som återstår är att plugga lite och sedan krypa ner i sängen. Den här tidagen har flytit på utan problem, började med småföretagande på Hedbergska som sedan följdes av inköp och varuhantering och där är det tänkt att det är prov nästa torsdag så det blir ännu mer att plugga. Men det ska jag nog kunna klara av.


Men det är en annan grej som har hänt och den grejen har jag väntat länge på. Jag tänker på min katt som har varit på vift i nästan en månad. Det började med att det ringde på min mobil och det var Monika som berättade att min låtsasbrorsa hade fångat han och stängt in honom i bilen. Och tyvärr kunde han inte köra hem med katte i bilen eftersom han är allergisk mot pälsdjur så då var jag den som kunde köra hem honom och det gjorde jag på ett litet ovanligt sätt nämligen att jag stoppade ner honom under sadeln på moppen och sedan åkt den kortaste vägen hem.

Eftersom han har varit borta så länge så var han naturligtvis jättehungrig så direkt när han kom hem kastade sig han över matskålen. Och vi är naturligtvis glada att han är tillbaka.


Och det som kanske skulle vara på sin plats är att det blir kallare ute för då vill han oftast inte gå ut men det händer att han går ut ändå och efter fem minuter så sitter han på fönsterbrädan hemma hos mig och kraffsar på rutan.

Och då är han ute efter bara en sak nämligen mat.

Han är precis som katten Gustaf, han kan äta hur mycket som helst och sedan gå och sova, nästan exakt samma vanor som Gustaf.


I morgon ska jag inte upp lika tidigt som i dag då jag klev upp 7.00 utan det blir 8.45 istället, vilket att jag har gått om tid att plugga inför provet på fredag.

cya

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards