RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under juli 2013

Av Robert - 9 juli 2013 00:34

Ja, över en månad har gått sen sist och man kanske skulle skriva av sig lite, till att börja med blev jag och min musik väl bemötta på morfars begravning, när musikstycket spelades upp kunde jag höra snyftningar och gråt från olika ställen i gravkapellet och jag visste då att det här skulle bli nåt alldeless speciellt, en fantastisk helhet och ett bra avslut på hela gudtjänsten, lovorden kom och jag kände att jag hade gjort min signatur på allt. Kommer ihåg att mormor dunkade mig i sidan och gjorde tummen upp.


Appropå signatur, RIM har fått en egen signatur i form av en vinjett. Efter att begravningen hade ägt rum och arbetet började med att göra ett bildspel till kompositionen på begravningen, började ett projekt vid sidan av. RIM skulle få en egen vinjett i form av en animation (nedan). Och fler så kallade idents kommer inom kort, bara idéerna kommer.

 

Sen har studion fått ny utrustning, en ny synth har köpts in.  

Efter drygt tre år så var det dags igen, den här gången ett intrument med mer och bättre ljud innanför skalet (t h). Och med den förhopningsvis nya kompositioner att få fram under arbetets gång, och visst har det utvecklats. Från den första keyboarden (t v), ursrungligen från mitten av 90-talet till lite mer modernare grejer och när musiken tog ordentlig fart 2010 så har jag inriktat mig på bara syntar. Vad blir nästa steg tro? fortsättning följer.


Ja just det, ute på fältet i en beige scania nära dig fortsätter jag mitt arbete och än har jag inte gett upp. Under Sundsvalls Gatufest var jag placerad på nattskiftet och en sak var säker, jag hade inte tråkigt under dom nätterna. Som rubriken säger så har jag helt enkelt inte tagit på mig tjänsteslipsen, när det är sommar så kan man vara lite mer softare än annars.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards