RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 1 april 2015

Aprilskämt från VW 2012

Av Robert - 1 april 2015 22:03

Stora skämtar-dagen har som bekant dragit förbi och nog har vi råkat utför en del skoj från bland annat media. SVTs Mittnytt berättade om att broavgiften som gäller nybyggda sundsvallsbron som är en del av E4, även skulle gälla gående, gående med barnvagnar och cyklister. Och då skulle det handla om 29 kronor per fotgängare och tur över bron.

   

På andra håll har det också skämtats en hel del kan jag tänka mig, men det tänker jag inte ta upp här. Istället vill jag berätta om ett april-skämt från Volkswagen Transportbilar. Det här var för tre år sedan, år 2012 då jag gjorde min praktik hos Berners i ett halvår, som är en bilhandlare som säljer bland annat Skoda, Audi och Volkswagen förståss.

 



Under min tid på Berners och VW Transportbilar så dök det upp en hel del spänande bilar upp, bland annat den ovan som jag fick provköra en gång, VW Amarok, en stor Pick-Up.

Enligt VW så skulle man ersätta sitt traditionella liftsysten i skidbacken och istället köpa in VW Amarok "Ski Lift Edition" som den kallades, som skulle ta skidåkarna upp i backen enligt bilden på affischen. 

Man skulle också enligt VW kunna inreda Pick-Up:en till en liten raststuga med servering. Och att under premiärdagen 1 april skulle man få extra bra betalt för sitt gamla liftsystem om man bytte till Amarok "Ski Lift Edition"


Hur det skulle ha kunnat funka i praktiken och om det skulle ha inneburit en ekonomisk vinning med att köra pick-up:er iställer för vanliga liftar förtäljer inte historien.

Men jag tyckte att hela lilla påhittet var lite småkul och tog hem affischen och ramade in den, där den finns fortfarande kvar på väggen hemma i RIMs Musikaliska Verkstad.


Värt att komma ihåg är att i det finstilta så stod det "För att få åka dessa liftar krävs en viss gymnastisk förmåga för att ta sig i och ur själva liften", värt att komma ihåg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards