RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Robert - 9 september 2009 21:39

Då var man i mitten på veckan. Idag började jag 10.10 och åkte kem vid halv fem. Slutet av dagen ägnade jag åt kulturskolan som har börjat igen. Jag har en jättebra lärare där. Han heter Krister Westling och är en mycket erfaren pianist. Jag har nu gått på kulturskolan i säkert 4 år men jag har spelat piano i drygt fem år och kanske lite till. Det som vi oftast gör är att jag började ta med mig musik på CD som sedan han och jag försöker klura ut vad det är för melodi och ackord. Och det är mycket roligt att veta vad det är för ackord som spelas, och det är inte vilken musik som helst utan New Age musik men inte den sövande sorten utan med mycket mlodi och ackord och gärna lite rytmer i. Men annars så har dagen flytit på utan några större problem. Jo en sak är det och det är att jag håller på att snickra ihop en sängbotten från IKEA. Och jag är för det mesta lite händig och det finns bevis på det eftersom mitt rum består av mycket IKEA-möbler som jag helt enkelt skruvat och satt ihop själv. Den här sängbottnen som jag håller på med nu är lite svårbemästrad, bl a att det behövs både syl och stjärnskruvmejsel till detta och att man måste sticka små hål i träet och sedan skruva. Och det är där som det blir problem i och med att det oftast inte är det lättaste, det går ganska trögt att skruva dem och man blir ganska svettig efter ett tag. Och appropå det så har det idag varit över 20 grader varmt och jag tror att det är sista dagen för den här säsongen som det blir så varmt, för hösten börjar göra sig påmind med höststormar och fallande temperaturer.


Och imorron ska det bli en heldag på Norra Berget där det blir en hel del aktiviteter med ettorna på Åkersvik och då är det tänkt att vi tvåor ska bekanta oss med dom. Och sedan ska ettorna sova över på vandrarhemmet där, medan vi tvåor slipper det som tur är he he.

cya ;)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards