RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Flyttgubbe, oh yeah | En humorklassiker

Av Robert - 30 maj 2010 22:00

Hela lördagen har jag helt varit på resande fot, först fick jag hjälpa att knöka in möbler ock skit i lastbilen, sedan åka dom drygt 35 milen till Strängnäs, varav sträckan Sundsvall-Gnarp körde jag. Sen tog farsan över resten av resan. När vi slutligen var framme i stan, så ville alla som åkte ner dit ha en bit mat, och den fick vi av inga mindre än farmor och farfar, dom är så bra på att laga mat. när det var klart åkte vi till lägenheten som alla möblerna och lådorna ska vara. Och det var ett tungt arbete, för det första låg lägenheten högst upp i trappuppgången, och för det andra var det inga lätta saker som skulle konkas upp. Men det tog inte så lång tid, mindre än en timme tog det att få upp allt. Sen var det ju resan hem, och den här gången fick vi som skulle hem åka i lastbilen.

Hemresan tog lite längre än ditresan, vi tog någon konstig omväg med bara smal och krokiga vägar till Gävle, men sen var det E4 hela vägen hem till Sundsvall. 


Och nu idag tog jag en lång sovmorgon för det fick jag liksom inte göra igår, och vad vakande jag med tror ni? Jo, träningsvärk i armarna och det är bara där och ingen annanstans i kroppen. Men det var en till sak som krånglat idag och det är det trådlösa nätverket som inte ville fungera. men till slut fick jag tag på en nätverkskabel som jag sedan kopplade in i datorn, så jag kör inte helt wireless men det funkar i alla fall, och tur är nog det, annars hade jag nog inte kunnat lägga upp det här inlägget.


En sak som jag ytterliggare har gjort i helgen är att dom låtar som jag spelade in på kulturskolan i veckan, har fått namn, och jag har också kommit på namnet om jag skulle ta och göra en samlingsplatta av allt jag har gjort.


Nu blir det en humorklassiker, och många kommer nog säkert ihåg att Galenskaparna körde lite barnprogram. Här kommer den påhittiga och rätt roliga Farbror Frej, mycket nöje.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards