RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Robert - 19 maj 2010 22:45

Den här kvällen är en stor kväll, det är nämligen så att alla treor tar sin student. Dagen började på torget för den traditionella mösspåtagningen. Ikväll såg det ut så här vid Sundsvalls stadshus

    

Det var mycket folk där och dom här bilderna togs vid 22-tiden ikväll. Mycket folk var där och väntade på att bli insläppta, då dörrarna skulle öppna vid just kl 22. Men det drog ut på tiden och studenterna kom in först lite senare. 


Jag hade tänkt se om jag kanske skulle känna igen, och visst var det några stycken som man hejjade på och önskade en trevlig kväll.

Men allt skedde under bevakning av bland annat polisen som cirkulerade runt stadshuset. Många av dom som fanns på plats hade med all sannolikhet förfestat på en annan plats. En person fick höras av polisen, som man kan se nedan.

Men jag som tyvärr har gått om ett år, och är 91:a, får vänta tills nästa år. Lite ångest får man ibland när man tänker efter. Men jag tyckte ändå att det var en bra idé att få se vad som eventuellt komma skall. Det är nog första gången jag sett en sådan fest på nära håll.


Men men, jag tycker ändå att det är ingen fara, jag kan vänta.

Under tiden kommer här en humorklassiker, ännu en gång med Galenskaparna.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards