RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Robert - 1 maj 2010 17:30

Ny månad alltså, och jag trodde det skulle vara varmare i luften än vad det är nu. Men jag fick känna på värme igår kväll, fick se en stor brasa i närheten av Svartvik. Å va härligt det var, men jag märkte sedan när jag skulle ut idag, att min jacka luktar rök, inge bra. Får tvätta den så att lukten går bort. Men jag hade en härlig kväll igår, utan fylla och bråk som på andra ställen. Värst var det i Skåne, där jag hört att över 100 svenskar blev utkastade från Helsingör i Danmark, och fick ta färjan tillbaka till Helsingborg. I Helsingör startade alla ett stort bråk, och fortsatte bråka på färjan. Fy fasen, skulle nog inte ha velat suttit i samma båt som dom. Eller befinna sig i Skåne över huvud taget, nä här hemma i Sundsvall har det varit rätt lugnt, vi är lugna här i Norrland, eller har jag fel?

  

Men tyvärr utsatte jag mig själv för lite lidande i form av att jag skulle ta bussen hem, och stod och väntade på att bussen från Njurunda skulle komma. Jag fick fasen i mig stå i en timme innan den kom, och under den tiden hade det till och med börjat spöregna. Så när den äntligen kom, var det när att föraren inte såg mig, men stannade ändå, fick stå och vifta som en tok för att skulle få syn på mig. Tycker bussarna borde utrustas med kanske en värmekamera eller extralysen för att över huvud taget få syn på väntande passagerare. 

    

Men jag kan även berätta att under april har det slagits ett besöksrekord här på bloggen, för under den här månaden har det varit 154 st unika besökare här, vilket är rekord. Ska vi försöka slå det under den här månaden? man kan alltid försöka. 


Nu till dagens humorklassiker, från Nile City 105,6.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards