RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Robert - 10 maj 2010 22:00

Nja, jag hade tänkt slänga in ett inlägg i helgen, men inte då. Hade inget blogghumör, men idag tänkte jag skriva ner lite, det har hänt en kul sak, och det är att mitt nya skrivbord har kommit till där jag kommer att flytta senare i framtiden. Jag var också ensam hemma, så jag kunde vara för mig själv. Dom som levererade bordet var "Teckenspråkscentralen" och det var två stycken som kom med det. Och en av gubbarna var döv, men jag fick veta innan att han hade lätt att läsa munrörelser, och jag var dessutom förberedd med ett litet anteckningsblock om det skulle bli problem. Men icke, det gick ur bra som helst. Skrivbordet kom på plats där jag ville ha det, så jag är jättenöjd.

  

Sen var mamma inte på topp när hon fick se den. Hon bara sade "det är ju ett jätte-schabrak som du har slagit till på" och menade att det inte kommer att få plats. Vad hon inte vet är att jag har en väl uttänkt plan på det hela, så hon behöver inte lägga sig i hur det kommer att bli, jag stänger helt enkelt bara av när hon kommer och klagar, så jag får gång på gång säga att läget är under kontroll. Jag har stenkoll på hur det kommer att bli.


Det är kväll, så jag avslutar med dagens humorklassiker, och låter nästa dag gry under tiden. Imorgon blire trafikskolan och ett prov som jag har pluggat stenhårt till.

Nu till humorklassikern, och idag är det Percy Nilegård som gästar bloggen. Percy är känd för att vara riktigt jävla dryg, har en stor haka och tänker bara på sig själv.

Ha det ;)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards