RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under juni 2010

Av Robert - 2 juni 2010 22:45

Imorgon är det så gott som sista skoldagen för mig, för det här skolåret. Men mina kompisar går en vecka till där, så jag har bett om lov att avsluta året tidigare, man var tvungen att lämna en ansökan om det. Men jag tror inte det kommer att bli några som helst problem, jag är i stort sett klar med allt som finns, det märktes inte minst idag. Nu avslutade man en kurs, som var en datakurs i Info & Layout. jag hade berättat för hon som vi har i den kursen och hon kunde idag berätta vad jag kommer få för slutbetyg i den kursen. Efter mycket prat om att allt har gått strålande bra, och att mesta har jag gjort helt själv, gav hon mig högsta betyg. Jag brukar alltid tacka när man får ett sådant betyg, men det jag har fått i svar flera gånger tidigare, är att jag ska tacka mig själv. Och så är det ju, jag ska tacka mig själv när allt är klart, och peppa mig själv under sommarlovet att allt kommer att gå bra under nästa läsår.


En annan sak som jag kan berätta om är det här:

Som kanske dom här siffrorna visar så ökar dom unika besöksantalena. Under förra månaden var dom unika besökarna rekordhöga för den här bloggen, 166 st. Vi får se om vi kan göra det samma nästa månad också, det är upp till er.

Men jag kan passa på att berätta att under en tid den här månaden kommer bloggen vara rätt dåligt uppdaterad, eftersom jag kommer vara bortrest emellan åt, men så fort jag får chansen så slänger jag upp ett inlägg. Men det som är säkert är att från och med fredag (i övermorgon) kommer jag inte blogga nånting. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Cypern kallar på mig, och där kommer jag vara i ungefär en veckan. Men efter vistelsen där, blir det säker lite bloggande i alla fall, vi får se helt enkelt.

Men det återstår lite innan jag far iväg, så nåt mer inlägg kommer så småningom.  

Nu till nåt annorlunda, nämligen en sång av frontfiguren i Galenskaparna, nämligen Anders Eriksson. Han sjunger visst på nån sång som heter kort och gott "Håll Käft" eller? döm själva.

 

Av Robert - 1 juni 2010 21:45

Lyckan är här, nu har jag äntligen köpt det som jag skulle köpa, en porta. Nu är man fri och man kan komponera vad man vill utan att minnet på min keyboarden blir fullt och inte kan ta in nåt mer. Och ljudet som man får efter att man har spelat är helt fantastiskt, kan verkligen rekommendera den produkten från Dynasonic, och ett fantastiskt bra pris, bara 795 kr på Musikbörsen, fast det kan vara bra att ta hjälp av personalen där så man får med sig rätt grejer hem, som till exempel kablar till rätt musikinstrument, för det var nära att jag fick med mig fel kabel. Men som tur var, var jag uppmärksam och kunde i god tid förhindra att jag fick fel pryl. Men hursomhelst så fick den här dagen ett trevligt slut (lyssnar på alla låtarna jag fått ihop).


Fast det var inte bara det här som jag fick göra idag, utan också hjälpa till med ett gräsklipparhelvete. Skulle transportera en sån till morsan, och till min hjälp hade jag morfar. Och visst gick det bra, men sen när vi var framme hemme hos mamma, påstår han sedan att vi sedan ska klippa gräset också. Och jag som ibland kan missuppfatta vissa saker, hade en helt annan åsikt. Jag försökte förklara för honom att det hade jag inte tid med (hade skolan att tänka på). Och till slut efter mycket tjafs och gnäll, så gick han med på detta.

Sen när jag kom i kontakt med mamma, så skulle vi ha gjort det, men sen förklarade jag att jag hade tidsbrist, och då förstod hon mig.


Men inte kom jag ifrån att klippa gräsmattan, jag fick ta och göra det efter att jag ätit middag, och det är där helvetet kommer in. Gräsklipparen gick att få igång, men sedan lägger den bara av. vilket varken jag eller morfar fattar. han tror först att det kan vara fel utetemperatur, eller nåt annat. Ska i alla fall göra ett nytt försök imorgon. 


Nu till dagens humorklassiker, och i det här klippet som är hämtat ur TV-serien "Macken", försöker en stöddig kille få sin åk-gräsklippare fixad, just på en mack.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards