RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Robert - 26 juni 2010 23:21

Igentligen har det inte hänt så mycket under den här helgen, och därför har det varit lie dåligt med uppdatering. Igår kan man säga att jag gjorde dagens höjdpunkt, jag tog helt enkelt min kära ägodel moppen, och åkte Alnö runt. Och det var soligt och växlande molnighet, och inte alltför mycket blåst. Jag hade inte planerat att åka runt hela ön, men så blev det. Efter att jag åkt på den norra delen, som för övrigt är ett av mina favvoställen, tänkte jag "äh, jag kan lika gärna åka resterande delen av ön, får jag bensinstopp så får jag det". Men jag åkte i alla fall runt södra delen och inte fick jag bensinstopp, tanken räckte till Statoil i Alnö-Vi. Och det var avslutningen på en resa som som inte alls var onödig. Och jag funderar på om jag kanske ska göra om det, är säker på det.

  

  

På södra Alnö finns sommaridyllen Spikarna. Och Spikarna ligger mig extra varmt om hjärtat, här har jag tillbringat många skolavslutningar under låg- och mellanstadiet. Det känns som att det är åratal sen jag var här. Mycket minnen får man från den här tiden. 


Senare på kvällen kanske man inte kan säga så mycket om. Stannade hemma då, medans polisen runt om i landet hade fullt upp. Läste tidningen idag om det som varit, bland annat fem döda och flera skadade i trafiken, många onyktra förare som åkte fast, och kanske det lite komiska, att två män i bara kortbyxor, åkte på en åkgräsklippare på E4 utanför stan. Polisen hann ikapp dom, och föraren visade sig vara alkoholpåverkad. Lite korkat eller hur?


Nu lite mer humor, och många vet ju att det vissa gånger inte vill sig för dom som jobbar med TV, här kommer ett smakprov.

 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards