RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Robert - 14 juni 2010 13:00

Efter en veckas semester på Cypern är man tillbaka i hemlandet. Och resan hem var i och för sig lugn, men det fanns en baksida av den. Resan hemåt på gick under en natt, och vad gör man då? Man känner sig inte det minsta trött, man känner sig klarvaken, men när man sitter på planet börjar man till slut varva ner. Och det man försöker göra är att sova, men inte fan går det. För det första är det upplyst i hela kabinen, och för det andra är det så litet benutrymme till mig så man får bresa på benen för att det ska bli bekvämt. Och då kommer nästa problem, knäet åker ut i mittgången, och där kommer personalen med sina vagnar som helt enkelt krockar med mitt knä. Och inte ser personalen det, utan fortsätter att köra med sina förbannade vagnar i samma fart som tidigare. Jag kunde ha undvikit hela problemet genom att sitta vid nödutgången, men det går inte det heller, platserna var redan reserverade.


Men nu tänker jag inte låta hela inlägget berätta om resan dit och hem, uutan jag tänker även berätta om hur jag haft det. Cypern är riktigt härlig, och staden som vi var i hette Ayia Napa, som är känt för sitt hektiskia nattliv, för det finns hur mycket krogar, barer och nattklubbar som helst. Och visst, jag besökte en av dom under en natt, men många var så otroligt packade med folk. Men som tur var fanns det ställen som inte var lika packade. Men det var inte bara festande som stod på listan utan även att jag skulle få koppla av på stranden och vid hotellets swimmingpool. Och det var riktigt härligt måste jag säga. Och mer än så blev det inte, det blev slö-dagar som på kvällen avslutades med nån god mat, och såklart nånting gott att dricka. Hittade en skitgod cider, en engelsk som jag tyckte var inte så söt och sliskig, Strongbow hette den i alla fall. Få se om jag kanske hittar den på systemet senare i livet.


Det var det, och nu till dagens humorklassiker. Och det ska visst bli nån parodi på tv-serien Dallas. Galenskaparna står i alla fall för den.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards