RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Robert - 16 juni 2010 23:04

Ja, det stämmer, fast datorn och fotbollen på TV har underhållit mig ikväll. Och Uruguay vann över Sydafrika med 3-0, härligt. Men det har även varit en härlig dag idag, solen har värmt hela dagen, och det gick även bra i golfen för att vara andra rundan i år, 24 poäng. Har en till runda imorgon, hoppas att det går bättre då.


Men för att återgå till nu, ikväll. För jag är fortfarande ensam i det stora huset i Strängnäs. Farmor och farfar var visst bjudna på kalas, och farsan är ochså han borta på nåt. Mer vet jag inte.


Tror det är snart dags att ladda batterierna, är osäker på vad för starttid vi har imorgon på golfbanan, men det lär nog säkert bli mitt på dan.


Nu blire ännu mera sport.

Av Robert - 16 juni 2010 10:47

Igår tisdag, idag onsdag och imorgon torsdag kommer att vara dominerade av en enda sak, nämligen golf. Är just nu inne på min 8:e säsong, och igår var det säsongens första golfrunda, 18 hål på Strängnäs Golfklubb. Å jodå, det gick hyggligt, fast visst dök det upp utslag och inspel som jag nog vill helst glömma, men på dom flest hål lyckades jag få bollen dit jag ville, och till ett antal rimliga slag. Men var det nåt som inte vile vara med oss så var det vädret, först blev det soligt, men senare blev mer och mer moln, och då kom även kalluften. Och det var då som det började gå lite sämre.


Idag blir det också en 18-hålsrunda, och vädret är detsamma som det var när man gick ut på första tee. Får hoppas att molnen håller sig borta den här gången så man inte fryser på banan. Ytterliggare en runda på torsdag ska jag hinna med innan jag drar hem till Sundsvall igen, och då blir det förhoppningsvis lite bilkörning.

Som ni kanske märker så blir bloggen lite bildfattig, som beror på att jag sitter vid fel dator, så jag kommer inte få upp så mycket bildmaterial från golfen.

Ja, så här såg det ut på min skolavslutning år 2006, Min dåvarande musklärare Reinhold på gitarr och en ung Robert Ivnäs (15 år) på flygel. En härlig tid. Kommer inte ihåg vilken låt vi spelade, men fin var den.


Nu till dagens humorklassiker, och idag blir det ytterliggare en parodi, idag på Fame.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards