RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 30 november 2012

Av Robert - 30 november 2012 21:17

Första veckan av internutbildningen på Keolis har passerat, oc jag trivs som fisken i vattnet, det märks inte minst med att veckan har gått så kolosalt fort. Allt började i måndags kl 9.00, och från tisdag till fredag har det varit från tidig morgon till sen eftermiddag, 7-16. Under hela veckan har jag och mina kommande 7 medarbetare tränat linjer i en buss som vi skyltar med "övningsbuss", genom att vi turas om att köra dessa. Till viss del kommer linjekunskapen att fortsätta, men på tisdag så kommer nästa steg i internutbildningen, biljettsystemet och rutinerna på företaget. 

 

Det är jag och en till som är 21 år gamla, vilket gör att vi blir yngst i företaget. Vi övriga är över 45 år gammla och vissa har kört buss tidigare och har redan god vana, men för mig och dom andra som nyligen tagit körkort kommer att få mer träning, men idag när jag körde linje 85 så tyckte jag att det inte gick så illa. I alla fall när jag hade körning i onsdags då jag gjorde lite fel, men som jag nu tagit lärdom av och gått vidare.


Igår var det för övigt två utav oss däribland jag, som skulle på länshälsan på sjukhuset och göra det obligatoriska läkarundersökningen med både drogtest, fystest, blodprov, syntest och lite annat. Nu visade i alla fall testerna på att jag har god hälsa, men frågan är inte om jag lyckades få sköterskan att helt komma av sig. Efter att jag mätt mig så av nån konstig anledning hamnar ena hälen på fel ställe och skadas på måttstocken underifrån, fråga mig inte hur man kan lyckas med det men måttstocken var av metall.


Spännande har det varit, och hittils har jag kört 4 linjer här i Sundsvall, 1A, 3, 4 och 85, och till veckan väntar också lite körning samtidigt som vi ska kunna biljettsystemet. Och sedan får man jobba själv, och det ska jag såklart återkomma till, håll tillgodo 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards