RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Robert - 5 november 2012 20:19

Hej hej, en ny vecka har anlänt och den här gången är jag tillbaka och bloggar i Vännäs igen, efter en avslutad praktik hos Byberg & Nordin hemma i Sundsvall. Och med det kan man säga att jag är tillbaka till allvaret och verkligheten, för nu återstår knappt tre veckor kvar av min vistelse här, och det är nu det gäller, dom sista proven ska vara godkända, grupparbetena redovisade och körningar som ska bidra till att D-körkortet så småningom är mitt.

 

Just nu ser det ut så här på mitt bord, en stor och tjock pärm som innehåller det som skall pluggas och gås igenom inför det kommande provet. YKB-provet är på drygt 60 frågor som delats upp i två delar, tre delämnen består det första av och sedan längre fram kommer så nästa del som också är på tre delämnen. Dom delämnen som vi ska ha prov på imorgon är Passagerarsäkerhet med olika sjukdommar som vissa kan ha, Yrkesmässigkörning som omfattar internationella bestämmelser och lite kunskap om människosmuggling och Miljö och Sparsam körning. Och när det är avklarat så siktar jag mot körningen tidigt på onsdagsmorgonen kl 5.00

Och sen efter det så väntar nästa prov om en vecka följt av en lektion i hur man gör omkörningar av och med unga fordon.


Men nu väntar plugget, och mer om hur det gått kommer som vanligt i senare inlägg, närmast imorgon. 

Ha det!

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards