RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Robert - 21 november 2012 22:16

En timme tog det, sen var det deffenitivt slut, sista körningen har genomförts och det som väntar härnäst är intygt var och en av oss ska få att vi är godkända förare, innan såklart det nya körkortet kommer med posten. 

Körningen var lite annorlunda av sitt slag, det började redan efter frukost att jag fick följa med min kompis Amalia på en tur till Umeå, med gymnasieelever som passagerare, innan vi var tillbaka till Vännäs för lunch, då hade klockan passerat 11.00

 

En halvtimme senare var det dags igen för en tur till Umeå igen, och även den här gången var det elever som följde med, som hade varit på öppet hus på Liljaskolan, och som nu skulle tillbaka till sina ordinarie skolor i Umeå, fast den här gången var det inte någon av oss elever som körde.


Väl i Umeå stod ett besök hos Trafikverket på tur, och nu skulle vi få fotografera oss till våra nya körkort, och när det var klart så var det dags för en kaffe och bulle i Teg, för kanske sista gången. Och efter det var det så dags för mig att inta ratten och hämta våra gymnasieelever som blev avsläppta i Umeå tidigare i morse. För första gången i mitt liv har jag haft mer än 40 passagerare ombord på en buss som jag fick ratta.

Lärare Anna Eliasson förevigade detta ögonblick på bild (ovan), tack Anna.


Som sagt, på kappt en timme var det över inkl lite extra körning i Vännäs köping, och det var med lite ångest jag så småningom körde tillbaka in i garaget på Vännäs Buss AB på Lägret.


Om ett par dagar får jag och Amalia så småningom veta om vi är de personer som krävs för att leva upp till rollen som busschaufför. Men mer om det i senare inlägg.


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards