RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Robert - 26 november 2012 21:09

Som rubriken lyder så har jag börjat på inledningen på det kommande jobbet, det märkes inte minst när jag och mina 6 blivade kollegor fick en mapp med ett innehåll som minst sagt förtäljer vad som kommer att ända. I mappen fanns både dokument för "Konto för löneinsättning" och "Uniformsbeställningar". Det är också det jag har ägnat tiden åt sedan jag kom hem från bussgaraget på Gärde i Sundsvall. Och medans vi fick vårt material så började vår intruktör berätta om verksamheten och sedan även en rundtur på området. Flera av dom personer som vi träffade på har jag redan mött så det var kul att återigen få träffa dessa människor. 

 

Efter en god lunsch så hade vår intruktör äntligen fått tag i en buss, och med det började vi en del av den linjeutbildning som ingår, av stans alla 5 linjer så började vi naturligtvis med nr 1 Bergsåker-Alnö, som pga brobygget över Sundsvallsfjärden, har delats upp till 1A och 1B, vilket vi fick lära oss snabbt.


Efter denna härliga och spännande dag så ser jag framemot morgondagen, för då tror jag att kontraktskrivning väntar och sedan fortsätter vi. Vi vet än så länge att nästa tisdag ska vi lära oss biljettsystemet som är en del i sig. 


Mer spännande läsning blir det inom kort, ha det!

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards