RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Robert - 2 november 2012 16:24

Hej och välkommen till ett lite annorlunda inlägg här på bloggen, till att börja med kan jag avslöja att gårdagens inlägg fick stryka lite på foten som uteblev på grund av tidsbrist, så jag tar både dagen och gårdagen under ett och samma inlägg, samtidigt som det inte hör till vanligheterna att jag bloggar på fredagar.


Så till gårdagen som inte var så händelserik, det som jag fick vara med på var bland annat en avlösnig av förare på linje 100 mot Umeå i Gnarp, när så jag var tillbaka i Sundsvall vid 15-tiden, bestämde jag mig för att ta lite friskvård och ta vara på min lediga tid till att träffa lite bowlingkompisar, jag begav mig till bowlinghallen utanför stan helt enkelt. 

 

Så det var lite av gårdagen, idag har det däremot hänt mer. Jag skulle få följa med en körning ända till Hammarstrand, dels för den vanliga busslinjen, men också för att lassa och lossa gods på plats i Hammarstrand.

Turen avgick Sundsvalls busstation kl 07.10, men jag och föraren var på plats redan 06.30

Och tro det eller ej men jag fick under en stund i Hammarstrand manövrera bakgavellyften på bussen, men själva lossningen och lastningen skötte personalen på Bussgods i Hammarstrand, och tur var väl det för skyddsskorna var hemma dom. 


Under alla dagar som jag nu varit hos Byberg & Nordin så jag alltid tagit plats alldeles bredvid föraren, och alltid finns det nåt att diskutera om och berätta om. Bland annat om vilka idioter som kör stadsbussarna och bilarna här i stan, inte minst på busstationen där folk fullkomligt struntar i högerregeln, och bilar som inte får köra in på bussområdet ändå gasar in bredvid bussarna. Och högerregeln gäller i alla typer av korsningar där inga vägmarkeringar, vägmärken eller trafikljus finns, men det finns liksom inte. Som tur är jag med och drar lärdom att inte bli som dom som kör i stadstrafiken, och kanske förebygga olyckor.


Men det återstår att se, nu tar jag helg. Nästa inlägg kommer närmast nu på måndag, och då är jag tillbaka i Västerbotten och Vännäs där verkligheten tar vid genast. För nu är det bara tre veckor kvar innan kursavslut, vilket känns helt overkligt men också lite skrämmande, dom sista proven, uppgifterna och grupparbetena måste göras och tre veckor är verkligen en tajt tidsplan. Men det löser sig nog.


Nu tar jag helg, och önskar som vanligt ni som läser, en god fortsättning.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards