RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Robert - 7 november 2012 20:35

Kanske för allra sista gången i Liljaskolans regi, som jag ställde klockan på 3.45 och var på plats hos Vännäs Buss AB kl 5.00 Det var dags för den allra sista gryningskörningen, nåja, fler sådana blir det alldeles säkert i framtiden när jag jobbar men för mig på Liljaskolan var det sista gången. Frukostpåsen slank ned smidigt innan det var dags för säkerhetskontrollen av fordonet, men först skulle min kompis Amalia få köra först. Morgonens intruktör var "Ulfen", som inte är den som ligger och drar sig i sängen på morgonen, utan kliver direkt när "väckarn" ringer, hur tidigt det än är.

 

Dagen bjöd på lugnt väder, till en början men när det så var dags för mig att sitta i förarstolen och styra vår buss tillbaka mot Vännäs så gjorde "Kung Bore" ett försök, och ned föll snö, som mest var i form av blötsnö, eller "sludd" som jag ofta läser mig till på den norska vädersajten yr.no. Och den här gången var också Ulfen precis som förra gången tyst, men inte bokstavligt. Han var tyst om körningen, och ägnade stor tid åt att snacka en massa med Amalia medans jag körde. Antingen så var det så att jag körde bra så att han kunde slappna av något och ägna sig åt nåt annat, eller så gjorde Amalia att han blev distraherad, vem vet.

Körningen gick alldeles utmärkt utan större anmärkningar från "Ulfens" sida, och jag var supernöjd när bussen slutligen parkerades vid garaget vid 8-tiden, by my self. Nästa gång är det dags för "omkörnings-lektion" och då på en helt annan plats än kring Umeå, mer om det i nästa måndags inlägg.  


Som jag berättade igår så drabbades jag av ett bakslag i form av ett icke godkänt YKB-prov del 1, men som alltid ges tillfälle att få göra om provet och få godkänt, och chansen kan komma redan imorgon eftermiddag, och den här gången är jag mer förberedd än för två dagar sen. Och nu när jag är rätt säker på vad det var för frågor som det gick snett på, så ökar mina förhoppningar att kunna lyckas den här gången genom att jag är mer påläst om det än någonsin.


Så till sist kan jagberätta att när oktober blev november så noterade jag ett besöksrekord för denna blogg. Under oktober månad så noterades i bloggens besökstatistik 206 unika läsare, och därmed slogs också rekordet från tidigare i höst med augusti månad på 168 besökare. Senast jag uppmätte sådana siffror var i maj 2010.


Mer om hur det går på det eventuella omprovet och det fortsatta livet här i Vännäs, kommer som vanligt i senare inlägg, nämast imorgon. 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards