RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Robert - 8 november 2012 20:30

Så kom tordagen och i eftermiddags öppnades åter igen chansen att få bli godkänd på YKB-provet del 1, och mina erfarenheter om att få göra omprov har blivit  bättre, inte minst efter stunden i klassrummet, exakt samma frågor fick vi svara på igen och det öppnade för att eventuella småfel kom fram i huvudet under provets gång från förra chansen, kunde korigeras.

 

Och den här gången var det "Ulfens" tur att få vara provvakt, och när han sade att det inte såg allt för ille ut, så ökar mina förhoppningar om att få godkänt. Men provsvaren kommer att dröja lite, för det är än så länge osäkert när det blir. "Ulfen" gjorde en uppskattning och sade att kanske imorgon kväll så kommer det att dimpa ner ett sms där det står om jag har lyckats elle ej.

Men mer om det i måndagens inlägg.


Innan jag avslutar detta inlägg så kan jag tala om att när man går här på Liljaskolan så blir man sig inte dålig när man kränger på sig en reflexväst jämfört hemma mitt i Sundsvall, där vissa tycker det ser lite töntigt ut. Men inte här, för enligt Liljaskolan och arbetsmiljöreglerna skall alla som utbildar sig till maskinförare, lastbilsförare m.m måste ha varselkläder både byxor som jacka. Så när jag går till skolan för ex äta middag, sätter jag på mig min varselväst med motivation.


Det var det, nu tar jag helg

Mer bloggande blir det som sagt på måndag.


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards