RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Robert - 13 november 2012 22:10

Det absolut svåraste provet i världshistorien har avklarats, och det är med blandade känslor som jag nu väntar på resultatet av YKB-provet del 2, helt klart är att just idag gjorde jag provet på vinst eller förlust och precis som förra delen av det sk YKB-provet är det långt ifrån alla som får godkänt, och jag är väl förberedd på att det kan komma att gå åt skogen, men i så fall får jag hoppas att det är det sista någonsin jag får göra om. "Ulfens" prov i övermorgon är förhållandevis lättare men kräver ändå att jag pluggar som jag också tänker göra nu.

 

Och med det lämnar jag provet för det här inlägget, nu till lite trevligare saker. Bilden ovan var från en av våra två gruppredovisningar i klassrumsmörkret, och det handlade om "Service Ombord" och "Hälsa, arbetsmiljö och sjukdomar". Och vid båda hade jag lirkat in lite filmklipp från nätet som var tyckte jag, relevanta för just då.

Så det var helt enkelt den trevligaste biten av dagen, och Anna uppskattade det vi hade att bjuda på. Trots att stämningen och nervositeten från provet imorse lämnade ingen av oss oberörd.


Nu går jag vidare med nästa utmaning, och mer bloggande blir det som vanligt imorgon igen.


Innan jag slutar skulle jag vilja säga några ord om dom son inte kan sköta sig på prov, och blir godkänd på den fula vägen, om man inte blir upptäckt.


"Fusklappar är en biljett till att inte få någon riktig utbildning, du förstör för dig själv, för dina kompisar omkring dig och för dina medmänniskor som försöker hjälpa dig till och på den rätta vägen till ett bra liv, tänk på det innan du tar ett sådant snedsteg. Kom ihåg det!".

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards