RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under april 2010

Av Robert - 4 april 2010 15:11

Dagen efter den stora snaskardagen, och det är strålande väder ute vilket resulterar i att det droppar ifrån taket och då vet man att våren är nära äntligen. Känner det på mig, vårkänslorna börjar komma smygande, och snart sitter jag på moppe-sadeln. Det är bara frågan om dagar innan jag kan ge mig ut. PÅ yr.no lovar dom till veckan att temperaturen dagtid kommer ligga mellan 5-10 plusgrader. Och sedan nästa vecka lite till, härligt härligt.


Och vad har gjort i helgen då? jo älsklingen har sovit över hos mig natten mot idag, och hon gav mig ett fint påskägg med lite smått och gott. Och som man brukar göra med påskägg så gömmer man dom. Jag gömde mitt ägg som skulle till henne i mitt rum. Jag tror att det tog runt 5 minuter innan hon hittade det. Senare skulle hon gömma mitt och då passade jag på att vara lite ute och röja bort lite snö från cykelparkeringen där jag brukar ställa moppen. Efter en kvart kom jag in och då skulle jag också börja leta. Och det tog längre tid för mig, tror det tog mellan 10-20 minuter för mig. Men jag lyckades hitta det till slut. Den log gömmt i en hatthylla ganska höggt upp.


Och appropå påskgodis, kommer ni ihåg det här som jag publicerade på bloggen för några dar sen?

 

Detta är PLUS-Sverker som gottar sig i nästan 16 kilo godis, men det här var för ett år sen.

Så här såg det ut ett år senare, alltså i år. Och som ni kanske ser var det lite mer den här gången.

 

För den här gången var det uppe i 18 kilo, 2 kilo mer alltså från förra året. Tänk om man fick så mycket godis på en gång? mumma?

Men nu föreslår Folkhälsoinstitutet att eftersom vi äter så mycket på ett år, en höjd skatt på socker, vilket skulle innebära att godiset blir dyrare. Men det är än så länge bara ett förslag, alltså inget som kommer att genomföras snart.


Men som sagt, det droppar fortfarande från taket här hemma, så våren fortsätter komma in med härlig varmluft över oss. Ni får även få se 10-dygnsprognosen från yr.no, Hoppas för allt i världen att den stämmer.


 

Och jag kan avsluta det här inlägget med en gammal go rocklåt från ingen mindre än Dire Straits.


Ha det gött ;)


 

Av Robert - 2 april 2010 12:50

Som alla vet så var det stora skämtardagen igår, och man kunde tydligen inte undvika skämten ens när man lyssnar på radio. Men i alla fall så hade jag inget att göra igår så jag bestämde mig för att ta itu med lite skolarbete, för vi i min klass håller på med ett litet projekt om miljövård. Och då var det tänkt att vi skulle åka till nångon butik och jämföra och undersöka produkter med antingen KRAV-märkningen, Svanen eller Pilgrimsfalken som miljösymbol. Jag valde Coop Extra och mejeriet där. Och visst hittade jag lite sådana produkter med just KRAV-märkningen, men jag trodde förståss att det skulle vara många varor som var märkta på det viset. För vad jag hittade så var 4,3 % av alla varor där KRAV-märkta. Och sedan när jag hade varit där var det bara att sticka hem oc sammanställa.


Så här såg det ut på Rockklassikers hemsida, att rockbandet EUROPE skulle ha köpt staionen. Men eftersom det var 1 april så var det ett helt vanligt aprilskämt, som tur var.


Men det var på vägen dit och hemmåt som jag blev utsatt för lite skämt, jag brukar lyssna på "Rockklassiker", och där skämtade dom om att rockbandet  EUROPE skulle tydligen ha köpt upp radiostationen, och döpts om till "Europe-klassiker". Kanalen brukar ha med nyhetssändningar från TV4, och där berättade dom om att Finair skulle utrusta sina nya flygplan med Bastu och att tidningen "The Sun" skulle bli en tidning med smak genom att ha slickrutor i sin tidning. Dom avslutade nyhetssändningen genom att säga att idag den 1 april, har kommit en hel hög med banbrytande händelser. Och genom att bara lyssna på dom orden kunde man ju ana att man inte ska tro på det som sades.

Här kommer för övrigt ett skämt som visades i Sveriges Television för några år sedan, där dom berättar att fartkamerorna kommer att bli extrautrustade. Titta så förstår ni.


Glad påsk :)


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards