RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Robert - 13 april 2010 20:11

Som rubriken lyder så fortsätter vädret i sin nuvarande form som tidigare, precis som jag sa igår. Och det var som sagt idag jag skulle till körskolan för andra gången. Men det blev ingen backning den här gången, utan jag och min körskolelärare övade på det som jag gjorde förra gången. Och han sade till mig gåg på gång "släpp upp kopplingen lååååångsammt, och tryck inte ner kopplingen när du svänger". Jag är lite rädd för att få motorstopp när man är på en för hög växel men nu tror jag att jag har blivit av med den rädslan, lite. Men det som var dåligt med allt ihopa var när jag var klar med körningen och jag skulle boka nästa åk. Och eftersom jag har så långa dagar i skolan så är bara torsdagar och kanske fredagar dom bästa dagarna för det. Och eftersom jag har så fullspäckat schema så blir nästa körning inte föränn i maj, gud va dåligt, och det är för en enda orsak och det är att körskolan jag är på är näst intill fullbokad. Men dem dagar jag har bokat för körning har jag dubbla lektioner så man kommer ikapp. Och i väntan på körkortet blir det tills vidare den här som får bli mitt fordon:

 

Just det, moppen, min käraste ägodel. Och jag får hoppas att den här inte krånglar, men jag vet att märket på den här är ett kvalitetsmärke, och då kan jag vara lugn. Men jag är hur sugen som helst på körkortet. Jag får nöja mig med att köra med pappa i väntan på körlektionerna. 


Men det som jag inte behöver vänta på är såklart väderprognoserna, här kommer en färsk sådan:

Och som ni ser om man jämför med gårdagens så blir det ingen snö på söndag men lite regnblandad snö kan komma i alla fall.


Du som läsare har kanske märkt att det har hänt lite saker här på bloggen, kände för att ändra toppbilden, så efter lite fixande blev jag slutligen nöjd.


Och jag avslutar detta inlägg med ännu en rockklassiker, den här gången med "Skid Row"


Cya


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards