RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Robert - 15 april 2010 21:41

Jo, det kan man lungt säga, under den här veckan har det blivit mycket skolarbete hemma, så jag hade helt enkelt inte tid igår att skriva ett inlägg och ge en väderprognos. Men det blir det ändring på nu, vad jag kan säga om vädret är att det blir ett aprilväder. Och inte minst det som varit på tapeten idag. Att ett vulkanutbrott på Island ställer in flygtrafiken i landet.

I Rapport 19.30, pratade man om just det, askmolnet och allt flyg som ställts in.

Och det kanske låter lite löjligt att ställa in flyget bara för ett litet moln, men egentligen innehåller det här så kallade askmolnet små partiklar av sten och till och med glas. Och när dom åker in i flygplansmotorer blir det farligt nästan. Motorerna kommer att slås ut vilket är katastrofalt illa. Så jag förstår meteorologerna som sitter och följer allt detta, ta det säkra före det osäkra. Men själv behöver jag inte oroa mig för det, jag behöver inte flyga. men i alla fall som jag sa kommer det att bli aprilväder, vilket man kan se på den är prognosen.

Under nästa vecka kan det till och med bli snö, vilket är helt normalt för den här månaden eller? Kommer nog att ställa in moppeturerna om det skulle bli kallare och kanske lite snöigt. Men det återstår att se om dom har rätt eller inte, det är inte alltid dom har det.


Men jag måste berätta att det skolarbete jag höll på med igår (satt hela kvällen med skolarbete). Jag lyckades göra klart två skrivuppgifter och förbereda ett tal som jag skulle vara med på retoriken idag. Och jodå, det gick alldeless utmärkt, vi skulle pressentera talare och slutligen avtacka dom. Våra tal skulle antingen handla om person eller en plats. Och jag valde en plats, och apssande nog valde jag en plats som ligger mig extra varmt om hjärtat, nämligen Sveriges egen semesterö, Gotland. Under hela mitt liv har jag varit där under sommrarna. Det är så att min farmor och farfar ägde ett hus på den sydvästra delen av ön, och då känns det extra roligt att veta att min familj har varit sommargotländningar i över 40 år. Men som sagt allt lyckades jag göra, vilket känns som ett rekord i skolarbete. Nu när dem är äntligen gjorda kan jag fokusera på det som kommer härnäst, nämligen prov och en redovisning som jag behöver både plugga till och läsa på inför, härligt.


Och nu tänker jag avsluta detta inlägg, men inte med en musikvideo. Utan ett humorklipp tänker jag visa den här gången. Den här gången är det busen själv som kommer på nya sporter, hans namn är Martin Soneby.


Mycket nöje ;)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards