RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Äre torsdag idag? | En humorklassiker

Av Robert - 22 april 2010 20:51

Torsdag var det idag, som började tidigt. Först var det naturkunskap, som det var redovisning på. Vi skulle redovisa våra arbeten om miljömärkning i butikerna. Jag hade valt mejeriet på min APU-plats Coop Extra. Och jag valde att redovisa sist, jag ville se och höra vad dom andra hade gjort. Men det var bara att lyssna och inget mer. Jag däremot valde att redovisa framför tavlan, och jag var den enda som använde den, för jag tänkte presentera en del siffror, så det skulle bli lättare att hänga med. Och visst hände man med, min lärare gav mig beröm för att stå och använda tavlan överhuvudtaget. Jag berättade då en liten tanke som jag hade i huvudet, och det var att pressentera ungefär som Sverker Olofsson i Plus. När han fick höra det brast han ut i ett garv, lite var det som påminde han om det. Och han berättade för hela klassen att detta var den allra sista redovisningen som vi hade på den lektionen. Nu återstår ett betygssamtal och en film som han hade tänkt visa.

      

Himlabadets nya maskot, enligt mig ser det ut som en Utter. Kan det vara så?

När den var slut var det bara att gå till Sporthallen, och där mötte jag en filur. Himlabadets nya maskot, som ser ut som/är en Utter. Och visst ser den lite frän ut eller hur? Jag tror inte maskotdräkten hade hål för ögonen som bar den, utan fick helt enkelt ledas av nån, cool maskot eller hur?

Dagens väderprognos från yr.no

Dagen fortsatte med näthandel, där klassen fick lära sig lite smått hur man gör sin egen webbsida. Och den slutade perfekt tidsmässigt, jag hade ett besök på sjukhuset och ortopeden. Kommer att få nya skor för mina onda fötter. 

När det var avklarat fick jag åka med pappa till stan och skolan för nästa lektion som också var dagens sista, trodde jag. För när jag kom dit var den inställd, jag bestämmde mig för att gå tillbaka till Åkersvik för att helt enkelt fördriva tiden. Senare var det bowling. 

En lång torsdag alltså.

 

Nu till dagens humorklassiker, och den handlar om vad som kan hända inne på "herrarnas". 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards