RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Dagen efter strejken | En humorklassiker

Av Robert - 21 april 2010 21:26

Dagen började med att alla eleverna på Åkersvik skulle samlas till informationsmöte, och att vi skulle få klarhet i varför vi måste flytta till Hedbergska, för som det ser ut så kommer det nog att bli så. Och visst fick vi klarhet i vad vi skulle stå inför, och nog börjar man fatta själv varför det kommer att bli så.

Efter det mötet blev det prov i Näthandel, och nog kom det där som en liten chock, för själv hade mna ingen aning i att vi skulle göra provet dagen efter, eftersom vi strejkade. Och jag tror det var inte svårare än vad jag först trodde. Kändes som det var tvärtom, men vi får se hur det gick.

Dagens väderprognos från yr.no


Sedan blev det god mat till lunch, följt av att jag skulle ut till Birsta för att intervjua nån från Teknikmagasinet. Vi håller på med affärspressentationer på Info-Layout, och då ska vi göra vår egen. Jag prövade att ringa till Teknikmagasinet i stan, men ingen där ville ställa upp. Så till slut ringde jag ut till Birsta och där gick det betydligt bättre. Det blev lite frågor och senare skulle jag fota lite.


När jag kom tillbaka till skolan var Svenska-lektionen inställd så klassen fick sluta tidigare. Och nog blev det passande för jag hade planerat att innan jag skulle till Kulturskolan (som jag går till varje onsdag), hade jag tänkt åka hem och hämta min egen Keyboard. Det jag hade tänkt göra var att låta min musiklärare lyssna på mina egna kompositioner som jag hade spelat in på den. Och jodå, han tyckte att dom var bra, men det var en som han fastnade för, och på just den ville han att jag skulle skriva ner vad det var för ackord i den, så det ska jag göra tills nästa onsdag.


Ni kanske har märkt att det har dykt upp lite ny design här på bloggen, nu kan jag säga att jag är helt nöjd med den, nu känns den helt rätt.


Och nu innan jag skrev detta inlägg så höll jag på att storstäda. Det kommer att vara visning här, och då ska det se bra ut. Och varför det ska bli visning är för att jag ska flytta, men mer om det får jag återkomma till senare.


Nu blir det en humorklassiker från 1980, en till kommer imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards