RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Robert - 1 juli 2010 21:41

Äntligen framme i Strängnäs, och imorgon bär det av till Gotland, eller nja, det blir under natten mot lördag som jag kommer vara på färjan. Gotland är helt klart min favvoö, följt av alnö. Varenda sommar har jag varit där under hela mitt liv, farmor och farfar har varit sommargotländningar i över 40 år. Så det känns härligt att få vara där i en vecka. Förra året blev det inget, till min stora besvikelse, Min faster som nu äger stället på den sydöstra delen av ön, tjafsade en del den sommarn. Ibland tycker jag inte om att det är hon och hennes man som besitter stället.


Men nu är det skit samma, huvudsaken är att man får vara där under ett antal dagar, innan jag så småningom börjar sommarjobba hemma i Sundsvall.

Vet än så länge inte vilken båt som vi kommer att fara med, närmast i baktankarna finns den inte så roliga olyckan som skedde i Nynäshamns inlopp, när en större och en mindre färja kolliderade.

Den lilla färjan fick omfattande skador på ena sidan medans den större bara fick lite skråmor i fören. Nu kommer vi i och för sig inte åka med den lilla båten, utan den stora, jag får se om det blir olycksbåten eller den som inte var inblandad. Så egentligen borde jag inte beskymmra mig om det, jag hoppas att rederiet lärde sig nåt av det som hände


Nog om det, och istället blire lite Roy och Roger, ha det.

Av Robert - 1 juli 2010 13:10

Igår blev äntligen den sista pusselbiten av rummet klar. Och det verkligen skillnad från det var innan garderoben kom på plats, vilket man kan se på dom här bilderna:

    Före

   Efter


Och jag är väldigt nöjd med resultatet, fast det kunde ha sett bättre ut. JYSK som garderoben kommer ifrån, hade den här möbeln även i Bokfärgad version. Självklart att man väljer den, om det vore för den där överdelen (syns inte på bilden), som bara fanns i vitt. Hur konstigt som helst, och den enda förklaringen är att den bokfärgade överdelen har utgått. Mer fick jag inte veta. 


Men nu är den i alla fal, och vitt kanske inte är så dumt, rummet är annars klädd i ljusa färger, så nån större skada blir det inte. Huvudsaken är i alla fall att jag har en garderob. 


Det var det, snart bär det av mot Gotland. En vecka sitter inte fel, dessutom sommarjobbar syrran i Visby, och hon blir nog säkert glad av att jag kommer ner dit i sällskap av farmor och farfar. Jag är i alla fall där nere av två orsaker, semester och golf, får se hur det går med den saken.


Nu ska jag packa, hejs.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards