RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Robert - 3 oktober 2012 20:08

Till att börja med så gick det inte att uppdatera denna "Blivande Bussförarbloggen" igår, hela bloggplatsen.se låg nämligen nere som gjorde att det var helt omöjligt att överhuvudtaget skriva och läsa bloggar. Nu verkar det som att sidan fungerar som det ska igen, och gårdagen bestod mest av provet som alla vi gjorde. Provsvaren har än så länge inte dykt upp för min del, men så tidigt som igår så fick en och annan sina provsvar. Nu väntar jag såklart på mina och förhoppningsvis så får jag i veta kanske imorgon eller på fredag. 


Imorgon däremotväntar busskörning hela förmiddagen med start kl 5.00 imorgon bitti, följt av lite datoriserade kunskapstester inom buss, som till stor del var huvudgörat också idag.

 

Som så många andra har jag upptäckt skolans bibliotek, och en och annan intressant bok har man bläddrat i, bland annat den här på bilden ovan, själva titeln säger sig självt, innehållet är just människor med utan kläder. Kan avslöja att det är andra gången gilt som jag kollat i den idag.


Men nu väntar sängen, för som sagt är det tidig morgon bakom bussratten. Mer bloggande blir det som vanligt imorgon och förrhoppningsvis utan tekniska problem.

Av Robert - 3 oktober 2012 10:17

Inlägg utgår pga tekniskt fel

Av Robert - 1 oktober 2012 20:37

Hej hej, ny dag, ny vecka och ny månad har det blivit och höstmörkret har kommit till Vännäs och dags för lite daglig rapportering härifrån

Jag börjar med att berätta att arbetet med att fixa en praktikplats hos Byberg & Nordin är klar, i fredags tog jag telefonen och ringde upp personen i fråga som skulle vara min kontakt. Det gick bra på en gång, och en vecka innan det är dags så ska jag ringa en gång till till samma person för att göra upp mer om tid och plats för dagarna tre mellan 30 okt-2 nov. Och med tanke på att Byberg & Nordin är ett ganska stort företag, i alla fall i Västernorrland, så kan det nästan bli vart som helst, med Y-buss som både ägs av Byberg & Nordin AB och Westin Buss AB, tar ner människor till bla Stockholm och Umeå, och även på en del lokala turer.

 


Men fram tills dess så väntar hårt skolarbete i form av ett prov varje vecka, ända till kursslut. Och det som väntar härnäst, som nämnts här tidigare, är provet i "knappar och reglage", och inte minst en del grupparbeten som måste tas med. Och inte minst min körning tidigt på tordags morgon.


Nu åter till pluggandet, nytt inlägg blir det som vanligt imorgon.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards