RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Robert - 18 oktober 2012 20:14

"Ingen gillar att vara arbetslös" som så många säger, även vår lärare. Och det var lite så jag kände just idag, men ändå inte. Under den här smått så kallade dö-tiden, har jag gjort om en detalj här på sidan. Det har nämligen dykt upp en ny inläggs-kategori i menyn till vänster som du som besökare hittar ovanför "Arkiv". Fram till nu har alla inlägg lagts under ett och samma kategori, nämligen "Allmänt" ända sedan starten sommaren 2009. Nu blir det lättare att skilja min tid här i Vännäs och min övrig tid när det gäller allt annat som inte har med bussförarutbildningen att göra.

  

Men förrutom det så har jag pluggat till det som jag tycker inte är allt för svårt prov, FKG-TB. Som i det enklaste laget består av kunskaper rörande belysning, reflexer, däck och hjul, hastighetsregulatorer och lite till. Samtidigt blir det körningar som vanligt, och så som jag fått veta blir det stadskörning nästa gång, både i och utanför Umeå.


Också under nästa vecka, nämligen den 27 oktober som är på en lördag, har det exakt gått två år sedan jag tog mitt efterlängtade körkort för personbil. Och det innebär att den sk prövotiden för körkortet löper ut. Att jag sedan efter att kör- och kunskapsprovet för behörighet B var klart och godkänt, kunde jag inte föreställa mig att sedan utöka behörigheten med ett D på körkortet två år senare, men så är verkligheten nu.


Om en vecka alltså, mer bloggande blir det som vanligt på måndag igen.

Tills dess ha en trevlig helg


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards