RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Robert - 4 oktober 2012 20:59

Körning på schemat stod det, kl 5.00 på morgonen. Genast ställde jag klockan på 4 och åt en enkel frukost bestående av några miniyoghurtar och ett par äpplen, därefter var det bara att gå ut i regnet och mörkret till bussgaraget tillsammans med gruppkompisen Amalia. Och nu skulle jag få en ny erfarenhet, det var nämligen min tur att börja körlektionen i totalt kompakt mörker och ett irriterande regn. Och nu bar det av, ända in mot Umeå via småvägar och inte via

E12 ;an. 

 

I stadsdelen Teg  södra delen av stan, blev det en kaffepaus, och då menar jag att det var just kaffe det gällde, en ny vana som jag som bussförare vill börja med. Och innan jag visste ordet av hade jag beställt en kaffe och bulle, och passande nog fick jag veta lite senare att det var kanelbullens dag idag. Vilken tajming.

Efter det lilla fikat var det så dags för förarbyte, min gruppkompis Amalia skulle få köra litegrann via norra Umeå innan det bar iväg tillbaka till Vännäs och garaget som fick köras den här gången via E12 ;an. 


Sen fick jag och min kompis lite rast på en halvtimme, jag sprang direkt till matsalen och slängde i mig lite frukostgröt innan jag va tillbaka till garaget för ytterliggare en körlektion, som den gången gick åt andra hållet, ända mot Ramsele och lite till, där ytterliggare lite kaffe stod å väntade, serverad i egen hög person av vår lärares egen mor i Rambo, aa ni läste rätt beträffande orten. 

Nästa körlektion kommer redan på tisdag.


Idag fick jag så veta att jag hade godkänt vid senaste provet i "Knappar och reglage", nu kan jag fortsätta med pluggandet till nästa prov som består av Körkortslagen och Körkortsförordningen (KKL & KKF). 


Mycket pluggande som sagt till nästa vecka, och mer om hur det går kommer naturligtvis i senare inlägg, närmast på måndag, då också den här utbildningen har nåt halvtid, och det går riktigt fort just nu, känns det som.


Nu tar jag helg.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards